Page 300 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 300

Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak


            Preglednica 3  Samostojno šolsko delo prvošolcev doma – mnenja staršev
             Kazalci                M    Vedno      Včasih      Nikoli     Skupaj
                                          f  f()    f   f()    f  f()    f   f()
             Šiljenje barvic      ,     ,      ,       ,    ,
             Pisanje domače naloge  ,   ,      ,       ,    ,
             Pomnjenje navodil    ,     ,      ,       ,    ,
             Izbira obšolskih     ,     ,      ,      ,    ,
             dejavnosti
             Pospravljanje svojega  ,    ,     ,       ,    ,
             delovnega kotička
             Priprava torbe po urniku  ,    ,    ,    ,    ,
             Priprava športne opreme  ,    ,    ,    ,    ,
             Povprečje             —       ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,

                  mesto svojih otrok. Iz rezultatov v preglednici 3 je razvidno, da je večina otrok
                  pri štirih vrstah opravil, tj. pri šiljenju barvic, pisanju domače naloge, pomnje-
                  nju navodil in izbiri obšolskih dejavnosti, po mnenju staršev vedno samostoj-
                  nih, dokaj velik delež učencev pa le včasih. Pri pospravljanju svojega delov-
                  nega kotička je po mnenju staršev večina otrok samostojnih levčasih (62,9)
                  in manj kot tretjina vedno. Pri pripravljanju športne opreme in pripravljanju
                  torbe po urniku so prvošolci le delno samostojni; 30,2 učencem prvega ra-
                  zreda športno opremo vedno pripravijo starši, skoraj četrtini (24,1) pa starši
                  vedno pripravijo tudi šolsko torbo.

                  Razlike v samostojnosti prvošolcev na podeželju in v mestu
                  Na podlagi rezultatov sistematičnega opazovanja samostojnosti prvošolcev
                  smo ugotovili, da so učenci s podeželja pri večini s šolo povezanih opravil sa-
                  mostojnejši kot učenci iz mesta. Mestni prvošolci so samostojnejši od tistih s
                  podeželja le pri jutranjem obuvanju/sezuvanju. Slika 2 primerjalno prikazuje
                  samostojnost učencev prvega razreda glede na območje bivanja (mesto –
                  podeželje).
                    Za pridobitev natančnejših ugotovitev smo razlike v samostojnosti prvo-
                  šolcev tudi statistično testirali. Izvedli smo Kullbackov 2Î-preizkus in ugoto-
                  vili, da so razlike v samostojnosti med učenci iz mesta in učenci s podeželja
                  statistično pomembne pri štirih opazovanih opravilih prvošolcev: jutranjem
                  oblačenju/slačenju, nošenju torbe, pripravi in oblačenju športne opreme ter
                  pomnjenju navodil. Pri jutranjem obuvanju/sezuvanju so tako učenci s po-
                  deželja kot tisti, ki živijo v mestu, zelo samostojni, vendar razlike niso statis-
                  tično pomembne. Podobno je pri pripravi učnih potrebščin za naslednjo šol-


                  300
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305