Page 300 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 300
Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak
Preglednica 3 Samostojno šolsko delo prvošolcev doma – mnenja staršev
Kazalci M Vedno Včasih Nikoli Skupaj
f f() f f() f f() f f()
Šiljenje barvic , , , , ,
Pisanje domače naloge , , , , ,
Pomnjenje navodil , , , , ,
Izbira obšolskih , , , , ,
dejavnosti
Pospravljanje svojega , , , , ,
delovnega kotička
Priprava torbe po urniku , , , , ,
Priprava športne opreme , , , , ,
Povprečje — , , , , , , ,
mesto svojih otrok. Iz rezultatov v preglednici 3 je razvidno, da je večina otrok
pri štirih vrstah opravil, tj. pri šiljenju barvic, pisanju domače naloge, pomnje-
nju navodil in izbiri obšolskih dejavnosti, po mnenju staršev vedno samostoj-
nih, dokaj velik delež učencev pa le včasih. Pri pospravljanju svojega delov-
nega kotička je po mnenju staršev večina otrok samostojnih levčasih (62,9)
in manj kot tretjina vedno. Pri pripravljanju športne opreme in pripravljanju
torbe po urniku so prvošolci le delno samostojni; 30,2 učencem prvega ra-
zreda športno opremo vedno pripravijo starši, skoraj četrtini (24,1) pa starši
vedno pripravijo tudi šolsko torbo.
Razlike v samostojnosti prvošolcev na podeželju in v mestu
Na podlagi rezultatov sistematičnega opazovanja samostojnosti prvošolcev
smo ugotovili, da so učenci s podeželja pri večini s šolo povezanih opravil sa-
mostojnejši kot učenci iz mesta. Mestni prvošolci so samostojnejši od tistih s
podeželja le pri jutranjem obuvanju/sezuvanju. Slika 2 primerjalno prikazuje
samostojnost učencev prvega razreda glede na območje bivanja (mesto –
podeželje).
Za pridobitev natančnejših ugotovitev smo razlike v samostojnosti prvo-
šolcev tudi statistično testirali. Izvedli smo Kullbackov 2Î-preizkus in ugoto-
vili, da so razlike v samostojnosti med učenci iz mesta in učenci s podeželja
statistično pomembne pri štirih opazovanih opravilih prvošolcev: jutranjem
oblačenju/slačenju, nošenju torbe, pripravi in oblačenju športne opreme ter
pomnjenju navodil. Pri jutranjem obuvanju/sezuvanju so tako učenci s po-
deželja kot tisti, ki živijo v mestu, zelo samostojni, vendar razlike niso statis-
tično pomembne. Podobno je pri pripravi učnih potrebščin za naslednjo šol-
300