Page 304 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 304

Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak


            Preglednica 4 Pomembnost samostojnosti pri razvoju otrokove samozavesti – pogledi staršev
                        in učiteljev
             Skupina   Sploh se ne Večinoma se  Ne morem Večinoma se  Popolnoma  Skupaj
                          strinjam  ne strinjam  se odločiti  strinjam  se strinjam
             Starši  f                                                   
                    f()     ,        ,       ,      ,      ,      ,
             Učitelji  f                                                   
                    f()     ,        ,       ,      ,      ,      ,
             Skupaj  f                                                  


            Preglednica 5  Pomembnost vloge staršev pri razvoju samostojnosti – pogledi staršev in učiteljev
             Skupina   Sploh se ne Večinoma se  Ne morem Večinoma se  Popolnoma  Skupaj
                          strinjam  ne strinjam  se odločiti  strinjam  se strinjam
             Starši  f                                                   
                    f()     ,        ,       ,      ,      ,      ,
             Učitelji  f                                                   
                    f()     ,        ,       ,      ,      ,      ,
             Skupaj  f                                                   


                  učiteljev (10,5). Nekaj staršev (2,6) je pri tej trditvi označilo, da se ne mo-
                  rejo odločiti. Razlike med starši in učitelji so statistično pomembne, saj je vre-
                  dnost Kullbackovega 2Î-preizkusa statistično pomembna (2Î = 11,224; g =2; a
                  = 0,004). Z 0,4-odstotnim tveganjem lahko trdimo, da se pri tej trditvi učite-
                  lji in starši statistično pomembno razlikujejo: z njo se popolnoma strinja bi-
                  stveno večji delež učiteljev kot pa staršev. Navedeno ugotovitev lahko inter-
                  pretiramo s pogosto obrambno naravnanostjo staršev, da bi v celoti prevzeli
                  odgovornost za razvoj otrokove samostojnosti. Starši v odnosu do otroka po-
                  gosto zavzamejo zaščitniško držo in zanikajo, da bi s pretirano pomočjo svo-
                  jemu otroku lahko ovirali razvoj njegove samostojnosti. Učitelji imajo pravi-
                  loma več znanja o vlogi staršev pri zgodnjem razvoju samostojnosti otrok, saj
                  so te vsebine obravnavali tudi v okviru izobraževanja za pedagoški poklic.
                    Iz preglednice 6 vidimo, da se večina staršev (61,8) večinoma ali popol-
                  noma strinja s trditvijo, da ima ključno vlogo pri razvoju samostojnosti otroka
                  šola, medtem ko se 63,2 učiteljev s to trditvijo večinoma ne strinja. S to tr-
                  ditvijo se večinoma strinja le 31,6 učiteljev. Dobra četrtina staršev (26,1)
                  pa se s to trditvijo večinoma ali popolnoma ne strinja. Mnenja učiteljev in
                  staršev o pomembnosti vloge šole pri razvoju samostojnosti otroka se torej
                  razlikujejo in te razlike so statistično pomembne (2Î = 13,693; g =4; a = 0,008).


                  304
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309