Page 304 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 304
Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak
Preglednica 4 Pomembnost samostojnosti pri razvoju otrokove samozavesti – pogledi staršev
in učiteljev
Skupina Sploh se ne Večinoma se Ne morem Večinoma se Popolnoma Skupaj
strinjam ne strinjam se odločiti strinjam se strinjam
Starši f
f() , , , , , ,
Učitelji f
f() , , , , , ,
Skupaj f
Preglednica 5 Pomembnost vloge staršev pri razvoju samostojnosti – pogledi staršev in učiteljev
Skupina Sploh se ne Večinoma se Ne morem Večinoma se Popolnoma Skupaj
strinjam ne strinjam se odločiti strinjam se strinjam
Starši f
f() , , , , , ,
Učitelji f
f() , , , , , ,
Skupaj f
učiteljev (10,5). Nekaj staršev (2,6) je pri tej trditvi označilo, da se ne mo-
rejo odločiti. Razlike med starši in učitelji so statistično pomembne, saj je vre-
dnost Kullbackovega 2Î-preizkusa statistično pomembna (2Î = 11,224; g =2; a
= 0,004). Z 0,4-odstotnim tveganjem lahko trdimo, da se pri tej trditvi učite-
lji in starši statistično pomembno razlikujejo: z njo se popolnoma strinja bi-
stveno večji delež učiteljev kot pa staršev. Navedeno ugotovitev lahko inter-
pretiramo s pogosto obrambno naravnanostjo staršev, da bi v celoti prevzeli
odgovornost za razvoj otrokove samostojnosti. Starši v odnosu do otroka po-
gosto zavzamejo zaščitniško držo in zanikajo, da bi s pretirano pomočjo svo-
jemu otroku lahko ovirali razvoj njegove samostojnosti. Učitelji imajo pravi-
loma več znanja o vlogi staršev pri zgodnjem razvoju samostojnosti otrok, saj
so te vsebine obravnavali tudi v okviru izobraževanja za pedagoški poklic.
Iz preglednice 6 vidimo, da se večina staršev (61,8) večinoma ali popol-
noma strinja s trditvijo, da ima ključno vlogo pri razvoju samostojnosti otroka
šola, medtem ko se 63,2 učiteljev s to trditvijo večinoma ne strinja. S to tr-
ditvijo se večinoma strinja le 31,6 učiteljev. Dobra četrtina staršev (26,1)
pa se s to trditvijo večinoma ali popolnoma ne strinja. Mnenja učiteljev in
staršev o pomembnosti vloge šole pri razvoju samostojnosti otroka se torej
razlikujejo in te razlike so statistično pomembne (2Î = 13,693; g =4; a = 0,008).
304