Page 298 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 298

Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak


            Preglednica 2 Samostojnost učencev v šoli – rezultati opazovanja učencev
             Kazalci                                Učenec     Učenec s  Starši/učitelj
                                                   samostojno  pomočjo     namesto
                                                              starša/učitelja  učenca
                                                     f   f()    f  f()    f   f()
             Jutranje obuvanje/sezuvanje              ,       ,        ,
             Priprava in oblačenje športne opreme     ,      ,        ,
             Priprava učnih potrebščin                 ,     ,        ,
             Jutranje oblačenje/slačenje               ,     ,        ,
             Pospravljanje šolskega predala            ,     ,    ,
             Pomnjenje navodil                         ,     ,        ,
             Urejenost garderobe v šoli                ,     ,        ,
             Jutranje nošenje torbe                    ,       ,      ,
             Povprečne vrednosti                   ,  ,  ,  ,  ,   ,


                  samostojnih pri oblačenju in slačenju v šoli in kar 94,8 učencev pri pripravi
                  in oblačenju športne opreme. Učitelji ocenjujejo, da je 79,3 učencev prvega
                  razredavedno samostojnih pri nošenjutorbe,pri pripravi učnih potrebščin za
                  naslednjo uro jih je vedno samostojnih 77,6 Tudi pri urejanju garderobe v
                  šoli je samostojnih več kot tri četrtine učencev (75,9), pri pospravljanju šol-
                  skega predala skoraj dve tretjini (62,9), medtem ko so deleži učencev, ki si
                  po mnenjuučiteljevvedno samostojno zapomnijo navodila,nekoliko nižji oz.
                  malo manj kot 49,1. Ker učitelji na področju pomnjenja navodil zaznavajo
                  najnižji delež samostojnih učencev, smo med osmimi izbranimi aktivnostmi
                  v šoli sistematično opazovali prav to (preglednica 2). Opazovanje je bilo izve-
                  deno pri 112 učencih, saj je bilo šest učencev v času opazovanja odsotnih od
                  pouka.
                    Tudi rezultati sistematičnega opazovanja potrjujejo, da je večina učencev
                  prvegarazredapri različnih opravilih všoli samostojna.Objutranjemprihodu
                  v šolo jih je bilo 96,4 samostojnih pri jutranjemu obuvanju/sezuvanju,
                  77,7 pri jutranjemu oblačenju/slačenju, a le dobra polovica (51,8) pri no-
                  šenju šolske torbe. Šolsko torbo je ob prihodu v šolo namesto učencev pri-
                  nesla skoraj polovica staršev (47,3). 91,9 učencev je bilo samostojnih pri
                  pripravi in oblačenju športne opreme, 77,7 pri pripravi učnih potrebščin
                  za naslednjo šolsko uro, 76,8 pri pospravljanju šolskega predala, 57,1 pa
                  jih je samostojno uredilo svojo šolsko garderobo. 60,7 učencev prvega ra-
                  zreda je izkazovalo samostojnost na področju upoštevanja in zapomnitve
                  navodil za šolsko delo.
                    Priprimerjavirezultatov,dobljenihizocenučiteljevinnaosnovisistematič-


                  298
   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303