Page 298 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 298
Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak
Preglednica 2 Samostojnost učencev v šoli – rezultati opazovanja učencev
Kazalci Učenec Učenec s Starši/učitelj
samostojno pomočjo namesto
starša/učitelja učenca
f f() f f() f f()
Jutranje obuvanje/sezuvanje , , ,
Priprava in oblačenje športne opreme , , ,
Priprava učnih potrebščin , , ,
Jutranje oblačenje/slačenje , , ,
Pospravljanje šolskega predala , , ,
Pomnjenje navodil , , ,
Urejenost garderobe v šoli , , ,
Jutranje nošenje torbe , , ,
Povprečne vrednosti , , , , , ,
samostojnih pri oblačenju in slačenju v šoli in kar 94,8 učencev pri pripravi
in oblačenju športne opreme. Učitelji ocenjujejo, da je 79,3 učencev prvega
razredavedno samostojnih pri nošenjutorbe,pri pripravi učnih potrebščin za
naslednjo uro jih je vedno samostojnih 77,6 Tudi pri urejanju garderobe v
šoli je samostojnih več kot tri četrtine učencev (75,9), pri pospravljanju šol-
skega predala skoraj dve tretjini (62,9), medtem ko so deleži učencev, ki si
po mnenjuučiteljevvedno samostojno zapomnijo navodila,nekoliko nižji oz.
malo manj kot 49,1. Ker učitelji na področju pomnjenja navodil zaznavajo
najnižji delež samostojnih učencev, smo med osmimi izbranimi aktivnostmi
v šoli sistematično opazovali prav to (preglednica 2). Opazovanje je bilo izve-
deno pri 112 učencih, saj je bilo šest učencev v času opazovanja odsotnih od
pouka.
Tudi rezultati sistematičnega opazovanja potrjujejo, da je večina učencev
prvegarazredapri različnih opravilih všoli samostojna.Objutranjemprihodu
v šolo jih je bilo 96,4 samostojnih pri jutranjemu obuvanju/sezuvanju,
77,7 pri jutranjemu oblačenju/slačenju, a le dobra polovica (51,8) pri no-
šenju šolske torbe. Šolsko torbo je ob prihodu v šolo namesto učencev pri-
nesla skoraj polovica staršev (47,3). 91,9 učencev je bilo samostojnih pri
pripravi in oblačenju športne opreme, 77,7 pri pripravi učnih potrebščin
za naslednjo šolsko uro, 76,8 pri pospravljanju šolskega predala, 57,1 pa
jih je samostojno uredilo svojo šolsko garderobo. 60,7 učencev prvega ra-
zreda je izkazovalo samostojnost na področju upoštevanja in zapomnitve
navodil za šolsko delo.
Priprimerjavirezultatov,dobljenihizocenučiteljevinnaosnovisistematič-
298