Page 358 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 358
Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars
osebna komunikacija, 2023), saj sicer niso dostopni. Žal nismo nikjer izsledili
podatka, kdaj in kje je bil vzpostavljen prvi razvojni oddelek v rednem vrtcu.
Prvepodatkesmodobilizašolskoleto2008/2009,kojevSlovenijipodokri-
ljem rednih vrtcev delovalo 33 oddelkov s prilagojenim programom, tekom
let se je trend vzpostavljanja oddelkov s prilagojenim programom v okviru
rednih vrtcev precej enakomerno povečeval. V šolskem letu 2023/2024 v slo-
venskih vrtcih deluje 75 tovrstnih oddelkov¹, kar menimo, da je z vidika ure-
sničevanja kakovostne inkluzivne predšolske vzgoje, kot ko predvideva ZO-
POPP (2017) (pre)malo.
Namen in cilji raziskave
V empiričnem delu je bil naš namen raziskati, kakšna so mnenja in stališča
strokovnih delavcev, ki delujejo v oddelkih s prilagojenim programom v re-
dnih vrtcih (v nadaljevanju oddelki s PPRV), glede obstoja in delovanja teh
oddelkov v okviru rednih vrtcev. Predvsem nas je zanimalo njihovo mnenje
glede pogojev za uresničevanje programa in o tem, kakšne prednosti in ko-
risti prinaša vključevanje otrok s PP v te oddelke. V prispevku izpostavljamo
štiri cilje, na katere smo vezali raziskovalna vprašanja. Ugotoviti smo želeli:
– katere pogoje strokovni delavci, ki delujejo v oddelkih s PP v rednih vrt-
cih, percipirajo kot ključne za vzpostavljanje oddelkov s prilagojenim
programom v rednih vrtcih;
– katere koristi po mnenju strokovnih delavcev, ki delujejo v oddelkih
PPRV, prinašajo ti oddelki otrokom s PP in njihovim družinam;
– kako strokovni delavci, ki delujejo v oddelkih PPRV, doživljajo lastno
poklicno kompetentnost in kakšne so najpogostejše oblike sodelova-
nja z ostalimi strokovnimi delavci, ki so zaposleni v oddelkih PPRV;
– kakšno je mnenje strokovnih delavcev, ki delujejo v oddelkih PPRV,
glede pogostosti in kakovosti interakcij med otroki iz oddelkov PPRV
ter otroki iz rednih oddelkov vrtca.
Metodologija raziskovanja
V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno me-
todo kombiniranega pedagoškega raziskovanja. Za komplementarni način
kombiniranja kvalitativnih in kvantitativnih metod smo se odločili zato, ker
¹ 75 oddelkov prilagojenega programa, v katerih je največji normativ šest otrok, predstavlja 7,56-
odstotni delež oddelkov rednih vrtcev. Teh je bilo po podatkih Statističnega urada RS v šolskem
letu 2023/2024 skupno 992.
358