Page 361 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 361

Razvoj inkluzije najmlajših


             Preglednica 2  Stopnja strinjanja s trditvami glede nekaterih pogojev za vzpostavitev oddelkov s PP
                         za predšolske otroke v okviru rednih vrtcev
             Trditve                                   Stopnja strinjanja   AS   SO
                                                                    
             Interes za ustanovitev oddelka s PP zno-  f            ,  ,
             traj rednega vrtca je odvisen od lokalne  f()  ,  ,,  ,,
             skupnosti.
             Interes za ustanovitev oddelka s PP v re-  f            ,,
             dnem vrtcu je odvisen od vodstva vrtca.  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             Ustanovitev oddelka s PP v rednem vrtcu  f             ,  ,
             je pogojena z razpoložljivostjo ustrezno  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             izobraženega kadra strokovnih delavcev.
             Ustanovitev oddelka s PP v rednem vrtcu  f             ,  ,
             je pogojena z razpoložljivostjo zunanjih  f()  ,,,  ,,
             strokovnjakov s specialnopedagoškim
             znanjem.
             Za uresničevanje vseh pogojev za zado-  f               ,  ,
             voljevanje potreb in dobro delovanje od-  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             delka s PP v rednem vrtcu je odgovorno
             vodstvo vrtca.
             Prostori rednih vrtcev morajo biti  f                   ,  ,
             ustrezno prilagojeni potrebam otrok iz  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             oddelkov s PP (npr.: senzorna soba, pro-
             stor za individualne obravnave zunanjih
             strokovnjakov ...).
             Za zadostno in raznoliko količino didak-  f             ,  ,
             tičnega materiala in pripomočkov za ne-  f()  ,  ,  ,  ,  ,
             moteno delovanje oddelka s PP v rednem
             vrtcu skrbi vodstvo vrtca.

             Opombe  1 – »Sploh se ne strinjam«, 2 – »Ne strinjam se«, 3 – »Niti niti«, 4 – »Strinjam se«, 5 – »Povsem
             se strinjam«.


             menu izobrazbe pripisale večjo težo kot vzgojiteljice (t = 57,7; p =0,049). Po-
             men začetnega izobraževanja izpostavi tudi Lani Florian (2008), vendar doda,
             da se kompetence dodatno izgrajujejo in dopolnjujejo v dodatnem strokov-
             nem izobraževanju ter s prakso oz. z vsakodnevnim delom z otroki s PP.
               V fokusni skupini so intervjuvanke izpostavile, da metode dela z otroki z ra-
             zvojnimi posebnostmi zahtevajo specialnopedagoška in rehabilitacijska zna-
             nja, ki jih nekatere strokovne delavke pridobijo že v začetnem izobraževanju,
             nekatere pa s specialnopedagoško dokvalifikacijo ter z nadaljnjim strokov-
             nim izpopolnjevanjem. So pa intervjuvanke poleg strokovnosti izpostavile


                                                                            361
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366