Page 360 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 360

Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars


                  Rezultati in razprava
                  Dejavniki, potrebni za vzpostavljanje oddelkov s prilagojenim
                  programom v rednih vrtcih
                  Najprej nas je zanimalo, kako strokovne delavke, ki delujejo v oddelkih PPRV,
                  dojemajo določene dejavnike, ki so potrebni za vzpostavljanje teh oddel-
                  kov. Sodelujoče so s pomočjo petstopenjske Likertove lestvice izražale svoja
                  mnenja glede navedenih trditev.
                    Med navedenimi trditvami so se sodelujoče v raziskavi najbolj strinjale s tr-
                  ditvijo, ki izpostavlja, da je pomembno zagotoviti ustrezno prilagojene pro-
                  store za otroke s PP (AS = 4,5; SO = 0,85). Najvišjo stopnjo strinjanja s to tr-
                  ditvijo je podala več kot polovica sodelujočih (61,7), še 26,7 pa se jih s
                  tem strinja. Prostor mora otroku omogočati čim večjo dostopnost in samo-
                  stojnost (npr. ustrezna višina opreme, tipne oznake za orientacijo za slepe in
                  slabovidne otroke, vidne opore, prilagojen stol, miza, nedrseča podlaga, pro-
                  stor za individualno obravnavo in nego, senzorna oz. sprostitvena soba ipd.)
                  ter ga spodbujati k interakcijam in sodelovanju z drugimi otroki, pridobiva-
                  nju izkušenj ter učenju. Prav tako je treba posebno pozornost nameniti tudi
                  izbiri didaktičnih pripomočkov in igrač, ki spodbujajo samostojne aktivnosti
                  ali pa sodelovanje in socialne interakcije (Stipanić, Lah in Žunić, 2014). To je
                  tudi naslednji dejavnik, ki ga anketirane doživljajo kot zelo pomembnega;
                  navezuje se na prvega in je povezan z razpoložljivostjo ustreznega in razno-
                  likega didaktičnega materiala. S to trditvijo se je strinjalo oz. povsem strinjalo
                  50 sodelujočih, kar predstavlja 83,4 vseh. Tretji pomembni dejavnik, ki so
                  ga anketiranke percipirale kot pomembnega, je vezan na vodstvo, ki ga do-
                  življajo kot ključnega tako kar se tiče interesa za vzpostavitev oddelka PPRV
                  (AS = 4,0; SO = 0,97) kot tudi odgovornosti za zagotavljanje pogojev za za-
                  dovoljevanje potreb otrok, izvajanje programa in dobro delovanje oddelka
                  PPRV (AS = 3,9; SO = 0,99). Iz rezultatov vidimo, da anketirane pri interesu
                  za ustanovitev oddelka PPRV večjo vlogo pripisujejo vodstvu vrtca (AS = 4,0;
                  SO = 0,97) kot lokalni skupnosti (AS = 3,5, SO = 1,2). Nasploh menijo, da ima
                  vodstvo ključno vlogo pri izpolnjevanju pogojev za uspešno vzpostavitev in
                  delovanje oddelka PPRV, tako v povezavi z zagotavljanjem ustreznih prosto-
                  rov, opreme in materialov kot v povezavi s kadri.
                    S t-testom smo preverili, če so razlike med mnenji vzgojiteljic ter mnenji
                  specialno-rehabilitacijskih in inkluzivnih pedagoginj pomembne. To se je po-
                  kazalo le pri trditvi UstanovitevoddelkasPPRVjeodvisnaodustrezneizobrazbe
                  strokovnih delavcev. S to trditvijo se vse anketiranke večinoma strinjajo (AS =
                  3,6; SO = 1,09), so pa specialno-rehabilitacijske in inkluzivne pedagoginje po-


                  360
   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365