Page 359 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 359
Razvoj inkluzije najmlajših
Preglednica 1 Struktura sodelujočih glede na smer izobrazbe
Smer izobrazbe f f()
Vzgojitelj predšolskih otrok ,
Vzgojitelj predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja ,
Inkluzivni pedagog ,
Specialni in rehabilitacijski pedagog ,
Skupaj ,
nam kvalitativni rezultati omogočajo neposredno vsebinsko podporo pri in-
terpretaciji in pojasnjevanju kvantitativnih rezultatov (Lobe 2006).
Sodelujoči v raziskavi
Po podatkih Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je v Sloveniji v šolskem
letu 2023/2024 v rednih vrtcih delovalo 75 oddelkov s prilagojenim progra-
mom (Mars 2024). V okviru kvantitativne empirične raziskave smo k sode-
lovanju povabili vse strokovne delavce, zaposlene v teh oddelkih, odzvalo
se jih je 60. Vse udeležene v raziskavi so bili ženskega spola. Glede na smer
izobrazbe (preglednica 1) jih je bila polovica vzgojiteljic (31,7 vzgojiteljic in
18,3 pomočnic vzgojiteljic predšolskih otrok s PP), polovica pa inkluzivnih
(25) in specialno-rehabilitacijskih pedagoginj (25). Polstrukturirani inter-
vju smo izvedli s štirimi strokovnimi delavkami (dve vzgojiteljici otrok s PP,
ena specialna pedagoginja in ena inkluzivna pedagoginja), ki delajo v oddel-
kih s prilagojenim programom za predšolske otroke v okviru javnih vzgojno-
izobraževalnih zavodov za predšolsko vzgojo.
Metode zbiranja in obdelave podatkov
Zaempirični delsmo podatkepridobili spomočjo spletnegaanketnegavpra-
šalnika 1KA, ki je bil pripravljen za namen raziskave in je zajemal vprašanja
demografskega tipa ter petstopenjsko Likertovo lestvico stališč, s pomočjo
katere so anketiranci tekom novembra 2023 izrazili, v kolikšni meri se strinjajo
s posameznimi trditvami. Cronbachov koeficient alfa je pokazal dobro zane-
sljivost instrumenta (α = 0,763), veljavnost pa smo zagotovili z izhajanjem iz
strokovne literature in aktualne zakonodaje. S pomočjo fokusne skupine, v
kateri so sodelovale štiri strokovne delavke, smo opravili polstrukturirani in-
tervju, ki se je z vprašanji navezoval na anketni vprašalnik. Naredili smo tran-
skripcijo odgovorov ter jih analizirali tako, da smo oblikovali ključne pojme,
jih združili v kategorije in oblikovali temeljne ugotovitve. S kvalitativnim pri-
stopom smo želeli poglobiti razumevanje rezultatov, pridobljenih z anketo,
in povečati interpretativno vrednost.
359