Page 371 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 371

Razvoj inkluzije najmlajših


             čeni v redne vrtce, dober način inkluzivne predšolske vzgoje otrok s PP, ven-
             dar pa morajo biti za to zagotovljeni ustrezni pogoji. Ti vključujejo tako pro-
             storsko kot kadrovsko ustreznost vrtca ter pripravljenost za izgrajevanje in-
             kluzivnega ozračja in inkluzivnih kompetenc pri strokovnih delavcih, otrocih
             in starših. Vrtci, ki pod eno streho združujejo otroke z in brez posebnih po-
             treb ter imajo oddelke s prilagojenim programom, omogočajo več priložno-
             sti za razvoj psihosocialnih in komunikacijskih kompetenc otrok pa tudi od-
             raslih. Kakovostno sodelovanje rednih in prilagojenih oddelkov pa je, glede
             na Incheonsko deklaracijo, pravi pokazatelj kakovosti vzgojno-izobraževalne
             institucije (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization
             2015).
               Podporo vzpostavljanju oddelkov s prilagojenim programom v okviru re-
             dnih vrtcev in inkluziji v najzgodnejšem razvojnem obdobju moramo zago-
             tavljati tudi v sistemu usposabljanja študentov, bodočih vzgojiteljev ter spe-
             cialnih in inkluzivnih pedagogov, ki v praksi potrebujejo tudi kompetence za
             oblikovanje inkluzivnega vzgojno-izobraževalnega okolja in razvijanje pri-
             stopov, ki bodo vsem deležnikom omogočali razvoj veščin za medsebojno
             komunikacijo, povezovanje in sodelovanje. Z raziskavo, v kateri smo se ome-
             jili na strokovne delavce, ki so zaposleni v oddelkih PPRV, se odpirajo številna
             nova vprašanja. Zagotovo bi bilo smiselno ugotoviti, kakšna stališča imajo
             do vzpostavljanja oddelkov s prilagojenim programom v rednih vrtcih vodje
             vrtcev in strokovni delavci, zaposleni v rednih oddelkih vrtca. Predvsem pa
             bi bilo treba poglobljeno raziskati pogoje in potrebe za kakovostno izvaja-
             nje teh programov.


                  Literatura
                  Ainscow, M. 2005. »Developing Inclusive Education Systems: What Are the Le-
                     vers for Change?« Journal of Educational Change 6 (2): 109–124.
                  Batchelor, D.,inH.Taylor. 2005. »Social Inclusion the Next Step:User-Friendly
                     Strategies to Promote Social Interaction and Peer Acceptance of Children
                     with Disabilities.« Australasian Journal of Early Childhood 30 (4): 10–18.
                  Dolenc, P. 2023. »The Role of Mindfulness and Resilience in Predicting Job Bur-
                     nout among Slovenian Primary School Teachers.« V Vzgojainizobraževanje
                     med preteklostjo in prihodnostjo, uredilie A. Istenič, M. Gačnik, B. Horvat, M.
                     Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk,
                     13–30. Koper: ZaložbaUniverzanaPrimorskem.
                  Drljić, K. 2022. »Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok.« V Vzgoja in izo-
                     braževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja, uredile S. Čotar
                     Konrad, B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, 189–210. Koper: Založba
                     Univerze na Primorskem.


                                                                            371
   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376