Page 371 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 371
Razvoj inkluzije najmlajših
čeni v redne vrtce, dober način inkluzivne predšolske vzgoje otrok s PP, ven-
dar pa morajo biti za to zagotovljeni ustrezni pogoji. Ti vključujejo tako pro-
storsko kot kadrovsko ustreznost vrtca ter pripravljenost za izgrajevanje in-
kluzivnega ozračja in inkluzivnih kompetenc pri strokovnih delavcih, otrocih
in starših. Vrtci, ki pod eno streho združujejo otroke z in brez posebnih po-
treb ter imajo oddelke s prilagojenim programom, omogočajo več priložno-
sti za razvoj psihosocialnih in komunikacijskih kompetenc otrok pa tudi od-
raslih. Kakovostno sodelovanje rednih in prilagojenih oddelkov pa je, glede
na Incheonsko deklaracijo, pravi pokazatelj kakovosti vzgojno-izobraževalne
institucije (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization
2015).
Podporo vzpostavljanju oddelkov s prilagojenim programom v okviru re-
dnih vrtcev in inkluziji v najzgodnejšem razvojnem obdobju moramo zago-
tavljati tudi v sistemu usposabljanja študentov, bodočih vzgojiteljev ter spe-
cialnih in inkluzivnih pedagogov, ki v praksi potrebujejo tudi kompetence za
oblikovanje inkluzivnega vzgojno-izobraževalnega okolja in razvijanje pri-
stopov, ki bodo vsem deležnikom omogočali razvoj veščin za medsebojno
komunikacijo, povezovanje in sodelovanje. Z raziskavo, v kateri smo se ome-
jili na strokovne delavce, ki so zaposleni v oddelkih PPRV, se odpirajo številna
nova vprašanja. Zagotovo bi bilo smiselno ugotoviti, kakšna stališča imajo
do vzpostavljanja oddelkov s prilagojenim programom v rednih vrtcih vodje
vrtcev in strokovni delavci, zaposleni v rednih oddelkih vrtca. Predvsem pa
bi bilo treba poglobljeno raziskati pogoje in potrebe za kakovostno izvaja-
nje teh programov.
Literatura
Ainscow, M. 2005. »Developing Inclusive Education Systems: What Are the Le-
vers for Change?« Journal of Educational Change 6 (2): 109–124.
Batchelor, D.,inH.Taylor. 2005. »Social Inclusion the Next Step:User-Friendly
Strategies to Promote Social Interaction and Peer Acceptance of Children
with Disabilities.« Australasian Journal of Early Childhood 30 (4): 10–18.
Dolenc, P. 2023. »The Role of Mindfulness and Resilience in Predicting Job Bur-
nout among Slovenian Primary School Teachers.« V Vzgojainizobraževanje
med preteklostjo in prihodnostjo, uredilie A. Istenič, M. Gačnik, B. Horvat, M.
Kukanja Gabrijelčič, V. R. Kiswarday, M. Lebeničnik, M. Mezgec in M. Volk,
13–30. Koper: ZaložbaUniverzanaPrimorskem.
Drljić, K. 2022. »Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok.« V Vzgoja in izo-
braževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja, uredile S. Čotar
Konrad, B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, 189–210. Koper: Založba
Univerze na Primorskem.
371