Page 367 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 367
Razvoj inkluzije najmlajših
kih v primorsko-notranjski, goriški in obalno-kraški regiji. Sogovornice so v
nadaljevanju izpostavile potrebo po aktivu tudi na republiški ravni, ki je v
preteklosti že deloval in bogatil znanje ter izkušnje strokovnih delavcev po
vsej Sloveniji.
Pogostost in kakovost interakcij med otroki iz oddelkov s PP
in iz rednih oddelkov
Na koncu smo želeli preveriti še, kakšno je mnenje strokovnih delavk glede
pogostosti in kakovosti interakcij med otroki iz oddelkov s prilagojenim pro-
gramom in otroki iz rednih oddelkov. Odgovorilo je 57 anketiranih.
Vidimo, da vse anketirane razen ene menijo, da je interakcija med otroki
iz oddelkov s PP in otroki iz rednih oddelkov pomembna. Skoraj vse (96,5)
takšna druženja tudi konkretno izvajajo, le dve (3,5) ne (preglednica 5).
Zanimalo nas je še, kako pogosto izvajajo takšna druženja (preglednica 6).
Največ (43,9) jih druženja izvaja več kot štirikrat na mesec, 14 približno
enkrat tedensko, 38,6 1–2-krat mesečno, 3,5 pa nikoli.
V fokusnih intervjujih smo dobili potrditev, da je interakcija med oddelki
odvisna predvsem od klime inkluzivnosti v vrtcu, ki se začne že pri vodstvu.
Večina sogovornic ima pozitivne izkušnje, njihovi oddelki so povsem vklju-
čeni v življenje vrtca. Ena od sogovornic pa pravi, da ima občutek, da niso
sprejeti, da so le redkokdaj povabljeni na skupna druženja in da zaznava ne-
strpnost do drugačnosti. Prav tako izpostavi:
Preglednica 5 Pomembnost interakcije med otroki iz oddelkov s PP in otroki iz rednih
oddelkov ter konkretno izvajanje le-teh
Postavka Da Ne Skupaj
Pomembnost druženja med otroki vseh oddelkov vrtca f
f() , , ,
Konkretno izvajanje druženj med otroki f
f() , , ,
Preglednica 6 Pogostost izvajanja druženj med otroki iz oddelkov s PP in otroki iz rednih
oddelkov
Pogostost izvajanja druženj f f()
Enkrat do dvakrat na mesec ,
Trikrat do štirikrat na mesec ,
Več kot štirikrat na mesec ,
Ne izvajam druženj ,
Skupaj ,
367