Page 367 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 367

Razvoj inkluzije najmlajših


             kih v primorsko-notranjski, goriški in obalno-kraški regiji. Sogovornice so v
             nadaljevanju izpostavile potrebo po aktivu tudi na republiški ravni, ki je v
             preteklosti že deloval in bogatil znanje ter izkušnje strokovnih delavcev po
             vsej Sloveniji.

             Pogostost in kakovost interakcij med otroki iz oddelkov s PP
             in iz rednih oddelkov
             Na koncu smo želeli preveriti še, kakšno je mnenje strokovnih delavk glede
             pogostosti in kakovosti interakcij med otroki iz oddelkov s prilagojenim pro-
             gramom in otroki iz rednih oddelkov. Odgovorilo je 57 anketiranih.
               Vidimo, da vse anketirane razen ene menijo, da je interakcija med otroki
             iz oddelkov s PP in otroki iz rednih oddelkov pomembna. Skoraj vse (96,5)
             takšna druženja tudi konkretno izvajajo, le dve (3,5) ne (preglednica 5).
               Zanimalo nas je še, kako pogosto izvajajo takšna druženja (preglednica 6).
             Največ (43,9) jih druženja izvaja več kot štirikrat na mesec, 14 približno
             enkrat tedensko, 38,6 1–2-krat mesečno, 3,5 pa nikoli.
               V fokusnih intervjujih smo dobili potrditev, da je interakcija med oddelki
             odvisna predvsem od klime inkluzivnosti v vrtcu, ki se začne že pri vodstvu.
             Večina sogovornic ima pozitivne izkušnje, njihovi oddelki so povsem vklju-
             čeni v življenje vrtca. Ena od sogovornic pa pravi, da ima občutek, da niso
             sprejeti, da so le redkokdaj povabljeni na skupna druženja in da zaznava ne-
             strpnost do drugačnosti. Prav tako izpostavi:


             Preglednica 5  Pomembnost interakcije med otroki iz oddelkov s PP in otroki iz rednih
                         oddelkov ter konkretno izvajanje le-teh
             Postavka                                          Da     Ne Skupaj
             Pomembnost druženja med otroki vseh oddelkov vrtca  f       
                                                        f()  ,   ,  ,
             Konkretno izvajanje druženj med otroki     f                
                                                        f()  ,   ,  ,

             Preglednica 6  Pogostost izvajanja druženj med otroki iz oddelkov s PP in otroki iz rednih
                         oddelkov
             Pogostost izvajanja druženj                               f   f()
             Enkrat do dvakrat na mesec                                  ,
             Trikrat do štirikrat na mesec                                ,
             Več kot štirikrat na mesec                                  ,
             Ne izvajam druženj                                            ,
             Skupaj                                                     ,



                                                                            367
   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372