Page 369 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 369
Razvoj inkluzije najmlajših
kah. Pravi, da se oddelek s PP počuti povsem kot del vrtca, kot enakovredno
vključen v delo in življenje enote. Intervjuvanka tudi izpostavlja, da je načrto-
vanje skupnih dejavnosti med oddelkom s PP in rednimi oddelki v njihovem
vrtcu navedeno v letnem delovnem načrtu pa tudi v smernicah delovanja
vrtca. Izpostavlja pomen sproščenega in inkluzivnega ozračja, zagotavljanja
pomoči in podpore otrokom pri vstopanju v medsebojne interakcije, premi-
šljeno izbiro dejavnosti, ki omogočajo skupno sodelovanje in igro, zagota-
vljanje primernih didaktičnih materialov in igrač ter izvajanje skupnega dru-
ženja v naravnih življenjskih situacijah.
V intervjuju s fokusno skupino smo pedagoške delavke vprašali še, kaj po
njihovemmnenjuvtovrstnihdruženjihpridobijootrociizoddelkovsPPinkaj
otroci iz rednih oddelkov vrtca. Vse menijo, da interakcija zelo dobro vpliva
na otroke iz oddelka s PP in da veliko pozitivnih izkušenj pridobijo tudi otroci
iz rednih oddelkov, saj se od malega učijo sprejemati in sobivati z vrstniki z ra-
zvojnimi posebnostmi.Razumejo,daso nekateri otroci drugačni,manjsamo-
stojni, da lahko ne govorijo in ne hodijo, ob njih pa se naučijo sočutne skrbi in
drugačne vrste igre. Sogovornica poudari pomen priprave otrok in tudi spro-
tnega vodenja ter opore s strani vzgojiteljic. V oddelku veliko časa namenijo
t.i. čustvenim intervencijam (Batchelor in Taylor 2005), pri katerih uporabljajo
avdiovizualne materiale, socialne zgodbe, dramatizacijo z lutkami ipd., da bi
ustrezno razvijali odnos in stališča otrok do njihovih vrstnikov s PP. V ta pro-
ces vključijo tudi starše, ki jim na roditeljskem sestanku predstavijo oddelek s
PP ter dejavnosti in življenje v njem, saj mnogi na tem področju nimajo še no-
benih izkušenj. Občasno intenzivnejše vedenje otrok s PP jih lahko prestraši
in odvrne od pripravljenosti za razvoj inkluzivnih stališč.
Ravno nasprotnopasozelopozitivno naravnani dootrok sPP, če so z nji-
hovimi značilnostmi in vedenjem vnaprej ustrezno seznanjeni (Mars 2024).
Na osnovi spremljanja dinamike med otroki iz oddelkov s PP in tistih iz re-
dnih oddelkov vrtca Hülya Gülay Ogelman in Zarife Seçer (2012) ugotavljata,
da inkluzivne socialne interakcije razvijajo izražanje prosocialnega vede-
nja in socialnih veščin ter povečujejo prilagoditvene zmožnosti prav vseh
otrok.
Sklepne ugotovitve
Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami
(2017) opredeljuje dve vrsti programov na področju predšolske vzgoje otrok s
PP in otrok z rizičnimi dejavniki, in sicer program za predšolske otroke s prila-
gojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, ki je smiseln in učinkovit
za otroke s PP, ki izkazujejo boljše prilagoditvene zmožnosti in manj komp-
369