Page 368 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 368
Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars
Možnosti za interakcijo med otroki iz različnih oddelkov so lahko po-
gojene tudi z značilnostmi otrok, saj so otroci s posebnimi potrebami
pogosto zelo občutljivi na hrup, prekomerne dražljaje in veliko mno-
žico otrok, zato so lahko ob skupnih prireditvah tudi glasni, nemirni in
jokavi.
Druženje med otroki se mora začeti v vsakodnevnem življenju, kar omo-
goča,daseotroci obdnevnirutiniinigripostopoma privajajo drugnadru-
gega, posebne priložnosti pa so posledično le nadgradnja njihovega druže-
nja in sodelovanja.
Na sliki 2 so prikazane priložnosti, ob katerih strokovne delavke, ki so sode-
lovale v anketi, delo najpogosteje organizirajo tako, da se med dejavnostmi
družijo otroci iz oddelkov s PP in otroci iz rednih oddelkov vrtca.
Strokovne delavke so lahko izbrale oz. navedle več odgovorov. Vidimo, da
so interakcije med vsemi otroki najpogostejše na skupno načrtovanih dne-
vih dejavnosti in na različnih prireditvah v vrtcu, prav tako pri igri na pro-
stem. Nekoliko manj pogosto strokovne delavke druženje načrtujejo ciljno,
ob vsakodnevnem učno-vzgojnem delu po kurikulu vrtca. Občasno otroke
združujejo tudi zaradi organizacijskega vidika, denimo v času počitnic, jutra-
njem prihodu itd. Skupaj gredo tudi na oglede predstav in drugih dogodkov
izven vrtca. V okviru fokusnega intervjuja nam je inkluzivna pedagoginja po-
vedala, da je v njeni enoti dobro in spodbudno sodelovanje med programi.
Kot primer povezovanja oddelka s prilagojenim programom in rednih od-
delkov vrtca je povedala, da izvajajo različne skupne »inkluzivne« delavnice,
tako npr. v oddelek otrok s PP enkrat na teden prihajajo trije otroci iz rednega
oddelka, ki se skupaj igrajo in izvajajo dejavnosti po programu načrtovane
aktivnosti. Pravi, da ti otroci najbolj uživajo, ko otroke s PP negujejo, z njimi
komunicirajo, jim pomagajo pri doseganju ciljev ter jih vozijo z otroškimi vo-
zili po igralnici oz. na prostem. V tem vrtcu tudi otroci s PP odhajajo v redne
oddelke in jih vzgojiteljice ter otroci vključujejo v skupne dejavnosti in igro.
Enkrat tedensko se srečujejo tudi v telovadnici na skupnih gibalnih minut-
Ob skupnih načrtovanih dejavn. ,
Ob skupnih prireditvah ,
Ob bivanju na prostem ,
Ciljno načrtovana skupna druženja ,
Ob združ. oddelkov za lažjo organiz. ,
Ob obisku zunanjih ustanov ,
Druženj ne izvajam ,
Slika 2 Priložnosti, ob katerih se izvajajo druženja med otroki
368