Page 368 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 368

Vanja R. Kiswarday in Kristina Mars


                       Možnosti za interakcijo med otroki iz različnih oddelkov so lahko po-
                       gojene tudi z značilnostmi otrok, saj so otroci s posebnimi potrebami
                       pogosto zelo občutljivi na hrup, prekomerne dražljaje in veliko mno-
                       žico otrok, zato so lahko ob skupnih prireditvah tudi glasni, nemirni in
                       jokavi.

                    Druženje med otroki se mora začeti v vsakodnevnem življenju, kar omo-
                  goča,daseotroci obdnevnirutiniinigripostopoma privajajo drugnadru-
                  gega, posebne priložnosti pa so posledično le nadgradnja njihovega druže-
                  nja in sodelovanja.
                    Na sliki 2 so prikazane priložnosti, ob katerih strokovne delavke, ki so sode-
                  lovale v anketi, delo najpogosteje organizirajo tako, da se med dejavnostmi
                  družijo otroci iz oddelkov s PP in otroci iz rednih oddelkov vrtca.
                    Strokovne delavke so lahko izbrale oz. navedle več odgovorov. Vidimo, da
                  so interakcije med vsemi otroki najpogostejše na skupno načrtovanih dne-
                  vih dejavnosti in na različnih prireditvah v vrtcu, prav tako pri igri na pro-
                  stem. Nekoliko manj pogosto strokovne delavke druženje načrtujejo ciljno,
                  ob vsakodnevnem učno-vzgojnem delu po kurikulu vrtca. Občasno otroke
                  združujejo tudi zaradi organizacijskega vidika, denimo v času počitnic, jutra-
                  njem prihodu itd. Skupaj gredo tudi na oglede predstav in drugih dogodkov
                  izven vrtca. V okviru fokusnega intervjuja nam je inkluzivna pedagoginja po-
                  vedala, da je v njeni enoti dobro in spodbudno sodelovanje med programi.
                  Kot primer povezovanja oddelka s prilagojenim programom in rednih od-
                  delkov vrtca je povedala, da izvajajo različne skupne »inkluzivne« delavnice,
                  tako npr. v oddelek otrok s PP enkrat na teden prihajajo trije otroci iz rednega
                  oddelka, ki se skupaj igrajo in izvajajo dejavnosti po programu načrtovane
                  aktivnosti. Pravi, da ti otroci najbolj uživajo, ko otroke s PP negujejo, z njimi
                  komunicirajo, jim pomagajo pri doseganju ciljev ter jih vozijo z otroškimi vo-
                  zili po igralnici oz. na prostem. V tem vrtcu tudi otroci s PP odhajajo v redne
                  oddelke in jih vzgojiteljice ter otroci vključujejo v skupne dejavnosti in igro.
                  Enkrat tedensko se srečujejo tudi v telovadnici na skupnih gibalnih minut-

                    Ob skupnih načrtovanih dejavn.                        ,
                          Ob skupnih prireditvah                          ,
                           Ob bivanju na prostem                       ,
                  Ciljno načrtovana skupna druženja         ,
                 Ob združ. oddelkov za lažjo organiz.      ,
                       Ob obisku zunanjih ustanov      ,
                             Druženj ne izvajam  ,
                  Slika 2 Priložnosti, ob katerih se izvajajo druženja med otroki


                  368
   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373