Page 421 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 421

Celostna zgodnja obravnava otroka

                  z okvaro vida in rizičnimi dejavniki


                  Anja Valenčić Štembergar       Brigita Drnovšek Olup
                  Osnovna šola Jelšane           UKC Ljubljana
                  valen.anja@gmail.com           brigita.drnovsek@kclj.si

                  Dragana Žunič                  Mateja Maljevac
                  Zavod republike Slovenije za šolstvo  Univerza na Primorskem in Center za
                  dragana.zunic@zrss.si          izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo
                                                 in svetovanje za slepe in slabovidne
                  Sara Bertok
                                                 mateja.maljevac@pef.upr.si
                  Zdravstveni dom dr. Franca Ambrožiča
                  Postojna
                  sarabertok@gmail.com

                  Otrokove posebne potrebe ali rizični dejavniki za razvoj primanjkljajev ali mo-
                  tenj lahko pomembno ovirajo celostni otrokov razvoj. Zaradi tega je vključi-
                  tev v sistem zgodnje obravnave, ki vključuje prevencijske, intervencijske in re-
                  habilitacijske programe ter dejavnosti, nujno potrebna. V prispevku predsta-
                  vljamo študijo primera otroka z enostransko okvaro vida in rizičnimi dejavniki
                  za razvoj primanjkljajev na različnih razvojnih področjih, programe in aktiv-
                  nosti zgodnje obravnave, v katere je bil otrok vključen, ter poudarjamo pomen
                  multidisciplinarnega pristopa in holističnega pogleda na otroka. Individualizi-
                  ran program zgodnje obravnave je vključeval obravnave otroka s strani različ-
                  nih profilov strokovnjakov, s posebnim poudarkom na vključevanju staršev v
                  vsakodnevne aktivnosti otroka. Slednje je ključno pripomoglo k otrokovemu
                  celostnemu razvoju in usvajanju razvojnih mejnikov v optimalnem času.
                  Ključne besede: zgodnja obravnava, rizični dejavniki, celostni pristop, multidi-
                  sciplinarnost, družina




             Uvod
             V razvoju otrokovih možganov obstajajo kritična obdobja, ki omogočajo op-
             timalen in celosten razvoj otroka. V teh obdobjih se otroci najhitreje učijo,
             zamujeno pa kasneje težje nadoknadijo (Bregant 2012). Dragana Žunič in Ma-
             teja Maljevac (2022) v povzetku ključnih opredelitev zgodnje obravnave med
             drugimi izpostavljata odločilni pomen pravočasnih in spodbudnih stimulacij
             v prvih letih otrokovega življenja, ko je razvoj najintenzivnejši, vpliv okolja na
             otrokov razvoj pa najmočnejši. Pravočasna vključitev otroka s posebnimi po-
             trebami ali otroka z rizičnimi dejavniki v sistem zgodnje obravnave pomeni,


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.421-437
   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426