Page 425 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 425

Celostna zgodnja obravnava otroka z okvaro vida in rizičnimi dejavniki



                                         Faza preživetja

                Faza odvajanja
                                                                   Faza iskanja
                 oz. ločitve
                                        Faza normalizacije


             Slika 1 Faze v procesu prilagajanja družine na otroka s posebnimi potrebami
                   (prirejeno po Miller 1984 v Dyson 2010)

             sami. Tako zaupen odnos in tesno sodelovanje strokovnjakov s starši posta-
             neta pomembna dejavnika uspešne ZO otrok s posebnimi potrebami.

             Metodologija
             Namen, problem in raziskovalna vprašanja
             Okvara vida je lahko eden od glavnih vzrokov za sekundarne razvojne pri-
             manjkljaje, ovire oz. motnje, saj predstavlja osnovo za prilagoditvene funk-
             cije, kot so npr. organizacija ritma budnosti, povezanost z mamo, motorični
             razvoj, kognitivni razvoj, razvoj komunikacije in jezika ter razvoj prostorske
             zavesti(Fazziidr.2005).Kljubtemudajepomembnostpravočasneincelostne
             zgodnje obravnave za družine otrok s posebnimi potrebami izpostavljena s
             strani številnih avtorjev (Alimović, Katušić in Mejaški-Bošnjak 2013; Bregant
             2012; Žunič in Maljevac 2022), ugotavljamo, da je področje zgodnje obrav-
             nave za otroke z okvaro vida v domači znanstveni literaturi dokaj zaposta-
             vljeno.
               Namen naše raziskave je s študijo primera podrobno predstaviti prakso
             na področju zgodnje obravnave otroka z okvaro vida v Sloveniji. Na podlagi
             poglobljenega pregleda in analize razpoložljive dokumentacije ter podrob-
             nega opisa študije primera smo ugotavljali, na kakšen način je bila zagoto-
             vljena celovitost multidisciplinarne obravnave otroka v okviru sistema zgo-
             dnje obravnave in kakšna je bila vloga družine v tem procesu. Zanimalo nas
             je, katerih prevencijskih, intervencijskih, rehabilitacijskih pristopov in oblik
             podpore v predšolskem vzgojno-izobraževalnem programu so bili deležni
             otrok ter njegova družina in kateri so ključni poudarki uspešnega zdravlje-
             nja ter obravnave otroka ter podpore družini.

             Metoda
             Kot osnovno raziskovalno metodo smo si izbrali kvalitativno metodo razisko-
             vanja, in sicer retrospektivno, deskriptivno analizo dokumentacije študije pri-
             mera otroka z okvaro vida, brez neposredne vključenosti otroka ali družine
                                                                            425
   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430