Page 425 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 425
Celostna zgodnja obravnava otroka z okvaro vida in rizičnimi dejavniki
Faza preživetja
Faza odvajanja
Faza iskanja
oz. ločitve
Faza normalizacije
Slika 1 Faze v procesu prilagajanja družine na otroka s posebnimi potrebami
(prirejeno po Miller 1984 v Dyson 2010)
sami. Tako zaupen odnos in tesno sodelovanje strokovnjakov s starši posta-
neta pomembna dejavnika uspešne ZO otrok s posebnimi potrebami.
Metodologija
Namen, problem in raziskovalna vprašanja
Okvara vida je lahko eden od glavnih vzrokov za sekundarne razvojne pri-
manjkljaje, ovire oz. motnje, saj predstavlja osnovo za prilagoditvene funk-
cije, kot so npr. organizacija ritma budnosti, povezanost z mamo, motorični
razvoj, kognitivni razvoj, razvoj komunikacije in jezika ter razvoj prostorske
zavesti(Fazziidr.2005).Kljubtemudajepomembnostpravočasneincelostne
zgodnje obravnave za družine otrok s posebnimi potrebami izpostavljena s
strani številnih avtorjev (Alimović, Katušić in Mejaški-Bošnjak 2013; Bregant
2012; Žunič in Maljevac 2022), ugotavljamo, da je področje zgodnje obrav-
nave za otroke z okvaro vida v domači znanstveni literaturi dokaj zaposta-
vljeno.
Namen naše raziskave je s študijo primera podrobno predstaviti prakso
na področju zgodnje obravnave otroka z okvaro vida v Sloveniji. Na podlagi
poglobljenega pregleda in analize razpoložljive dokumentacije ter podrob-
nega opisa študije primera smo ugotavljali, na kakšen način je bila zagoto-
vljena celovitost multidisciplinarne obravnave otroka v okviru sistema zgo-
dnje obravnave in kakšna je bila vloga družine v tem procesu. Zanimalo nas
je, katerih prevencijskih, intervencijskih, rehabilitacijskih pristopov in oblik
podpore v predšolskem vzgojno-izobraževalnem programu so bili deležni
otrok ter njegova družina in kateri so ključni poudarki uspešnega zdravlje-
nja ter obravnave otroka ter podpore družini.
Metoda
Kot osnovno raziskovalno metodo smo si izbrali kvalitativno metodo razisko-
vanja, in sicer retrospektivno, deskriptivno analizo dokumentacije študije pri-
mera otroka z okvaro vida, brez neposredne vključenosti otroka ali družine
425