Page 462 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 462

Jakob Slavič in Joca Zurc


                  Preglednica 3 Folklora kot izbirni predmet v osnovni šoli
                  Kategorija                       Koda
                  Prednosti folklore kot samostojnega izbir-  Vključenost večjega števila učencev
                  nega predmeta v osnovni šol      Več časa za predajo teoretičnega znanja
                                                   Boljši učni uspeh
                                                   Večja narodna zavest
                  Folklora kot izbirni predmet se že pojavlja  Neobvezni izbirni predmet v obliki športa in
                                                   umetnosti
                  Medpredmetno povezovanje         Povezovanje z ostalimi predmeti: zgodovina,
                                                   glasba, šport, geografija, družba in spozna-
                                                   vanje okolja
                                                   Samoiniciativa učitelja


                  vanja v folklori, kot sta boljši učni uspeh in možnost vključevanja večjega šte-
                  vila učencev, so učitelji omenili tudi oblikovanje narodne zavesti, ki poteka
                  skozi različne aktivnosti in vidike folklornega udejstvovanja, kot navaja eden
                  izmed intervjuvanih učiteljev: »Pri tem pa moram reči, da ples ni tisti, ki bo
                  dvignil narodno zavest. Folklora ni samo, da prideš in zaplešeš nek stari ples.
                  Mi pri folklori spoznavamo ljudske igre, kako so se otroci igrali in kaj so počeli
                  v prostem času. Kako so živeli starši, kakšne pripomočke so uporabljali. Pre-
                  gledamo slike, obrti, praznovanja. Na koncu je ples samo odrska scena tega,
                  česar smo se naučili« (UFV-5).
                    Med pomanjkljivostmi izvedbe folklornih dejavnosti v osnovni šoli pa so
                  intervjuvani učitelji najbolj izpostavili pomanjkanje časa za obravnavo teo-
                  retičnih vsebin: »Eno je v našem primeru ples in petje. Ampak tukaj je tudi
                  teoretični del. Zmanjka nam časa za ta del. Ena ura na teden je premalo. Kje
                  je čas za poučevanje o zgodovini, kostumih, običajih. Ni časa. Lani smo imeli
                  spet ob pustnem času. Takrat smo cel dan predstavljali zgodovino, razlike
                  med pustom, učili se plesa, starih besed itd.« (UFV-1).
                    Nekateri intervjuvani učitelji so opozorili, da je alternativna oblika izbir-
                  nega predmeta z vsebinami ljudskega izročila že prisotna v osnovni šoli, in
                  sicer pri predmetih s področja športa in umetnosti. Pri neobveznem izbir-
                  nem predmetu umetnost učitelji izbirajo med različnimi tematskimi sklopi.
                  Eden izmed teh je tudi »folklorna dejavnost«, katerega cilji se osredotočajo
                  predvsem na plesno izražanje in spoznavanje s kulturno dediščino. Podoben
                  neobvezni izbirni predmet je tudi šport z vsebinskim sklopom »ples«. Kljub
                  temu da se predmeta v kurikulumu osnovne šole pojavljata že od leta 2013
                  (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2013a;
                  2013b), intervjuji z učitelji kažejo, da jih večina teh možnosti ne pozna oz. jih
                  ne vidi povsem povezane s folkloro. »No, to sploh nisem vedela. Druga mož-


                  462
   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467