Page 466 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 466

Jakob Slavič in Joca Zurc


                  nimokoljem.Folklorno udejstvovanjejeskupinskaaktivnost,ki posameznika
                  vključuje v socialno okolje, kjer lahko razvija svoje komunikacijske spretnosti,
                  koordinacijo telesa, umetniško izražanje, ustvarjalnost in radovednost. Zato
                  bi veljalo v prihodnje stremeti k oblikovanju samostojnega predmeta folklora
                  v osnovni šoli. Naša raziskava odpira raziskovalna vprašanja, ki jim do sedaj
                  pedagoška stroka ni posvečala večjega pomena. V prihodnje bi veljalo po-
                  gled na oblikovanje narodne zavesti s pomočjo folklore raziskati še z vidika
                  samih učencev. Zanimiva bi bila tudi primerjava pogledov na vlogo folklor-
                  nega udejstvovanja pri oblikovanju narodne zavesti med učitelji iz različnih
                  delov Slovenije, z različnih predmetnih področij in z različnimi izkušnjami s
                  poučevanjem. Zagotovo pa velja nameniti več strokovne pozornosti pod-
                  ročjuoblikovanjain spodbujanjanarodnezavesti učencev,sajtadelvzgojno-
                  izobraževalne vloge osnovne šole ostaja v veliki meri neraziskan.

                       Literatura
                       Bahovec, I. 2009. »Prispevek sv. Pavla pri inkulturaciji krščanstva v helenistično
                          kulturo: izziv in navdih za srečanje med evangelijem in sodobno kulturo.«
                          Bogoslovni vestnik 69 (3): 321–345.
                       Baš, A., ur. 2004. Slovenski etnološki leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga.
                       Bogataj, J., V. Hazler, Z. Delak Koželj, M. Terseglav, M. Kropej Telban, M. Ramovš
                          in N. Židov. 2005. Nesnovna kulturna dediščina. Ljubljana: Zavod za varstvo
                          kulturne dediščine Slovenije.
                       Coe, K., in J. M. Scacco. 2017. »Content Analysis, Quantitative.« V The Internati-
                          onal Encyclopedia of Communication Research Methods, uredil J. Matthes,
                          346–356. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell.
                       Geršak, V. 2007. »Pomen poučevanja in učenja s plesno-gibalnimi dejavnostmi
                          v vrtcu in osnovni šoli.« Sodobna pedagogika 58 (3): 128–143.
                       Gradišnik, I. S. 2008. Čar izročila: zapuščina Nika Kureta (1906–1995). Ljubljana:
                          Založba ZRC, ZRC SAZU.
                       Hribar, T. 1995. Slovenci kot nacija: soočanja s sodobniki. Ljubljana: Enotnost.
                       Johnson,M.2013. Evaluating Culture: What Is Culture? What Does It Do? What
                          Should It Do? London: Macmillan.
                       Južnič, S. 1993. Identiteta. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
                       Knific, B. 2005. »Otroške folklorne skupine in njihovi programi.« Folklornik 1:42–
                          46.
                       Knific, M. 2015. »Vključevanje slovenske ljudske plesne dediščine v vzgojno-
                          izobraževalni sistem.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
                       Krmac, N., in M. Cencič. 2022. Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od ideje do
                          podatkov. Koper: ZaložbaUniverzenaPrimorskem.
                       Lubej, N. 2012. »Od plesa k otroški igri in ponovno nazaj k plesu.« Folklornik
                          8:42-43.


                  466
   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471