Page 466 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 466
Jakob Slavič in Joca Zurc
nimokoljem.Folklorno udejstvovanjejeskupinskaaktivnost,ki posameznika
vključuje v socialno okolje, kjer lahko razvija svoje komunikacijske spretnosti,
koordinacijo telesa, umetniško izražanje, ustvarjalnost in radovednost. Zato
bi veljalo v prihodnje stremeti k oblikovanju samostojnega predmeta folklora
v osnovni šoli. Naša raziskava odpira raziskovalna vprašanja, ki jim do sedaj
pedagoška stroka ni posvečala večjega pomena. V prihodnje bi veljalo po-
gled na oblikovanje narodne zavesti s pomočjo folklore raziskati še z vidika
samih učencev. Zanimiva bi bila tudi primerjava pogledov na vlogo folklor-
nega udejstvovanja pri oblikovanju narodne zavesti med učitelji iz različnih
delov Slovenije, z različnih predmetnih področij in z različnimi izkušnjami s
poučevanjem. Zagotovo pa velja nameniti več strokovne pozornosti pod-
ročjuoblikovanjain spodbujanjanarodnezavesti učencev,sajtadelvzgojno-
izobraževalne vloge osnovne šole ostaja v veliki meri neraziskan.
Literatura
Bahovec, I. 2009. »Prispevek sv. Pavla pri inkulturaciji krščanstva v helenistično
kulturo: izziv in navdih za srečanje med evangelijem in sodobno kulturo.«
Bogoslovni vestnik 69 (3): 321–345.
Baš, A., ur. 2004. Slovenski etnološki leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Bogataj, J., V. Hazler, Z. Delak Koželj, M. Terseglav, M. Kropej Telban, M. Ramovš
in N. Židov. 2005. Nesnovna kulturna dediščina. Ljubljana: Zavod za varstvo
kulturne dediščine Slovenije.
Coe, K., in J. M. Scacco. 2017. »Content Analysis, Quantitative.« V The Internati-
onal Encyclopedia of Communication Research Methods, uredil J. Matthes,
346–356. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell.
Geršak, V. 2007. »Pomen poučevanja in učenja s plesno-gibalnimi dejavnostmi
v vrtcu in osnovni šoli.« Sodobna pedagogika 58 (3): 128–143.
Gradišnik, I. S. 2008. Čar izročila: zapuščina Nika Kureta (1906–1995). Ljubljana:
Založba ZRC, ZRC SAZU.
Hribar, T. 1995. Slovenci kot nacija: soočanja s sodobniki. Ljubljana: Enotnost.
Johnson,M.2013. Evaluating Culture: What Is Culture? What Does It Do? What
Should It Do? London: Macmillan.
Južnič, S. 1993. Identiteta. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Knific, B. 2005. »Otroške folklorne skupine in njihovi programi.« Folklornik 1:42–
46.
Knific, M. 2015. »Vključevanje slovenske ljudske plesne dediščine v vzgojno-
izobraževalni sistem.« Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani.
Krmac, N., in M. Cencič. 2022. Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od ideje do
podatkov. Koper: ZaložbaUniverzenaPrimorskem.
Lubej, N. 2012. »Od plesa k otroški igri in ponovno nazaj k plesu.« Folklornik
8:42-43.
466