Page 465 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 465

Folklorno udejstvovanje kot dejavnik oblikovanja narodne zavesti v osnovni šoli


             jitev medsebojnih stikov zaradi pandemije covida-19 sta prispevala tudi k
             močnemu upadu deleža folklornih dejavnosti in s tem udeležencev v folklor-
             nihskupinahter krožkihvzadnjihletih.Posledičnosointervjuvanci določena
             stališča izražali z vidika stanja, ki je veljalo v obdobju pred pandemijo. Ra-
             ziskava se je osredotočila na namenski vzorec osnovnošolskih učiteljev, ki
             so bili hkrati tudi vodje folklornih krožkov na šoli. V intervjujih so tako ve-
             činsko sodelovali učiteljice in učitelji razrednega pouka iz severovzhodnega
             dela Slovenije, kar posledično pomeni, da dobljene ugotovitve veljajo samo
             za izbranega in podobne vzorce osnovnošolskih učiteljev. Kot omejitev naše
             raziskave velja izpostaviti tudi kompleksnost in težjo merljivost preučevanih
             pojmov, kot sta narodna zavest in folklorna dejavnost, ki so podvrženi različ-
             nim teoretičnim interpretacijam in razumevanjem, hkrati pa gre za duhovne
             vrednosti posameznika. Zato se je kvalitativni pristop k preučevanju obrav-
             navane tematike oblikovanja narodne zavesti skozi folklorno udejstvovanje v
             osnovni šoli pokazal kot ustrezen in ga priporočamo za uporabo tudi v priho-
             dnjih sorodnih raziskavah, saj je obravnaval manj raziskana vprašanja peda-
             goškega raziskovanja. Manjše, a hkrati poglobljenejše kvalitativne raziskave
             od naše temeljijo na paradigmi interpretativizma ter razkrivajo osebne po-
             glede in razumevanja obravnavanih konceptov ter pojavov z različnih zornih
             kotov (Krmac in Cencič 2022) in pomembno prispevajo k razvoju veljavnih ter
             zanesljivih kvantitativnih merskih instrumentov za uporabo na večjih vzor-
             cih (Zurc idr. 2023). Vsekakor pa bi v prihodnje veljalo obravnavano tematiko
             preučiti in ovrednotiti dobljene ugotovitve tudi z vidika kvantitativnega pe-
             dagoškega raziskovanja na reprezentativnem vzorcu slovenskih osnovnošol-
             skih učiteljev.

             Zaključek
             Naša raziskava prispeva k razumevanje vloge folklornega udejstvovanja v
             osnovni šoli kot oblike vzgojno-izobraževalne dejavnosti pri oblikovanju na-
             rodne zavesti učencev. Kljub temu pa teoretične in empirične ugotovitve
             naše raziskave kažejo, da obstajajo možnosti in potrebe za večje vključevanje
             folklornega udejstvovanja kot dejavnika oblikovanja narodne zavesti učen-
             cev v šolski kurikulum obvezne osnovne šole. Mnenja učiteljev kažejo, da
             pri učencih, ki so vključeni v folklorno udejstvovanje, v primerjavi z ostalimi
             učenci prihajadovečjega zanimanjazadružbenookoljeinizražanja narodne
             zavesti.
               Zaključimo lahko, da intervjuvani učitelji folklorno udejstvovanje v osnov-
             ni šoli vidijo kot pomembno vzgojno sredstvo, ki ohranja in prenaša vsebine
             ljudskega izročila ter pri učencih razvija narodno zavest in odnos z družbe-


                                                                           465
   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470