Page 474 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 474
Sara Brezigar
Slika 1 Delež prvošolcev pri prehajanju z ene stopnje šolanja na drugo v obdobju vpisov
1986–2023 (v odstotkih) v vseh treh pokrajinah (prirejeno po Bogatec (2021a; 2021b)
ter Brezigar in Verša (2023), dopolnjeno s podatki vpisov v šolskih letih 2022/2023
in 2023/2024)
-
-
-
-
-
-
-
-
Slika 2 Delež prvošolcev pri prehajanju iz vrtca v osnovno šolo v obdobju vpisov 1986–2023
(v odstotkih) na Goriškem (svetlo) v primerjavi s povprečjem vseh treh pokrajin
(temno) (prirejeno po Bogatec (2021a; 2021b) ter Brezigar in Verša (2023), dopolnjeno
s podatki vpisov v šolskih letih 2022/2023 in 2023/2024)
kom na višjih stopnjah šolanja je povezan tudi osip vpisov pri prehajanju z
ene stopnje šolanja na drugo. Iz slike 1 je razviden osip pri vseh prehodih
(iz vrtca v osnovno šolo; iz osnovne šole v prvostopenjsko srednjo šolo; iz
prvostopenjske v drugostopenjsko srednjo šolo), povečuje pa se z višanjem
stopnje šolanja in je tako največji pri prehodu med prvostopenjsko ter dru-
gostopenjsko srednjo šolo.
Osip se v posameznih pokrajinah pomembno razlikuje in je praviloma večji
na Goriškem kot na Tržaškem. Posebej zaskrbljujoč je osip na Goriškem pri
474