Page 474 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 474

Sara Brezigar

                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                   
                   
                                               
                                               
                                               
                                               
                  Slika 1 Delež prvošolcev pri prehajanju z ene stopnje šolanja na drugo v obdobju vpisov
                        1986–2023 (v odstotkih) v vseh treh pokrajinah (prirejeno po Bogatec (2021a; 2021b)
                        ter Brezigar in Verša (2023), dopolnjeno s podatki vpisov v šolskih letih 2022/2023
                        in 2023/2024)

                    
                   -
                  -
                  -
                  -
                  -
                  -
                  -
                  -
                                      
                  Slika 2 Delež prvošolcev pri prehajanju iz vrtca v osnovno šolo v obdobju vpisov 1986–2023
                         (v odstotkih) na Goriškem (svetlo) v primerjavi s povprečjem vseh treh pokrajin
                         (temno) (prirejeno po Bogatec (2021a; 2021b) ter Brezigar in Verša (2023), dopolnjeno
                         s podatki vpisov v šolskih letih 2022/2023 in 2023/2024)

                  kom na višjih stopnjah šolanja je povezan tudi osip vpisov pri prehajanju z
                  ene stopnje šolanja na drugo. Iz slike 1 je razviden osip pri vseh prehodih
                  (iz vrtca v osnovno šolo; iz osnovne šole v prvostopenjsko srednjo šolo; iz
                  prvostopenjske v drugostopenjsko srednjo šolo), povečuje pa se z višanjem
                  stopnje šolanja in je tako največji pri prehodu med prvostopenjsko ter dru-
                  gostopenjsko srednjo šolo.
                    Osip se v posameznih pokrajinah pomembno razlikuje in je praviloma večji
                  na Goriškem kot na Tržaškem. Posebej zaskrbljujoč je osip na Goriškem pri


                  474
   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479