Page 475 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 475

Jezik kot dejavnik za vpis v šolo s slovenskim učnim jezikom v Italiji

              
              
               
               
              -
              -
              -
              -
              -
              -
              -
              -
              -
              -
              -
              -
                                 
             Slika 3  Delež prvošolcev pri prehajanju iz prvostopenjske v drugostopenjsko srednjo šolo
                    v obdobju vpisov 1986–2023 (v odstotkih) na Goriškem (svetlo) v primerjavi
                    s povprečjem vseh treh pokrajin (temno) (prirejeno po Bogatec (2021a; 2021b)
                    ter Brezigar in Verša (2023), dopolnjeno s podatki vpisov v šolskih letih 2022/2023
                    in 2023/2024)

             prehodu iz vrtca v osnovno šolo (slika 2) in iz prvostopenjske v drugosto-
             penjsko srednjo šolo (slika 3).
               Osip lahko deloma pripišemo povečevanju priliva otrok iz neslovenskih
             družin – torej časovni oz. generacijski komponenti (prim. Bogatec 2021b).
             Pomemben vidik pa predstavlja tudi upad števila otrok, ki se ob zaključeni
             stopnji šolanja odločijo za nadaljevanje študija v italijanskem jeziku. Ker na
             višjestopnješolanjapravilomani prilivanovih otrok,⁶ti podatki odražajo osip
             otrok, in sicerpretežnotistih izitalijanskihdružinindeloma tuditistihizme-
             šanih zakonov (slika 1), ki nadaljujejo šolanje v italijanskem jeziku. Pri tem
             se porajata dve pomembni vprašanj: kateri so razlogi, da starši otroke vpisu-
             jejo v slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove, in kateri so razlogi, da se
             pri prehajanju z ene stopnje na drugo odločajo za prekinitev šolanja otrok v
             slovenskem jeziku in nadaljevanje šolanja v ustanovah z italijanskim učnim
             jezikom. V nadaljevanju bomo poskušali odgovoriti nanju.


            ⁶ Oz. je ta minimalen, ko se npr. v šolo s slovenskim učnim jezikom v Italijo na višjo stopnjo vključi
             otrok iz Slovenije, ker npr. želi izboljšati svoje veščine v italijanskem jeziku.


                                                                            475
   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480