Page 504 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 504
Kaja Mujdrica, Mateja Pšunder in Joca Zurc
Rezultati
Med dvojezičnimi osnovnimi šolami in srednjo šolo obstaja statistično po-
membna razlika v jeziku, ki prevladuje pri sporazumevanju pri pouku špor-
tnevzgoje(p < 0,039). Glede na odgovore anketirancev je iz preglednice 2
razvidno, da pouk pri tem predmetu poteka dvojezično (približno enak de-
lež madžarščine in slovenščine) v osnovnih šolah (50,0), v srednjih šolah pa
poteka pretežno v slovenščini (58,6). Najmanj anketirancev v obeh primer-
janih skupinah je odgovorilo, da je učni jezik športne vzgoje pretežno ma-
džarščina (3,9), pri čemer je bilo med navedenimi nekoliko več odgovorov
med srednješolci (7,1).
Učenci in dijaki so pri športni vzgoji največkrat ocenjeni v slovenskem je-
ziku (78,4). Ta jezik bi izbrali tudi, če bi imeli možnost izbire (76,4) (pre-
Preglednica 2 Učni jezik pri pouku športne vzgoje v dvojezični osnovni in srednji šoli
Šola Pretežno Pretežno Dvojezičen χ 2 p
slovenščina madžarščina
f f() f f() f f()
Osnovna šola , , ,
Srednja šola , , ,
Skupaj , , , , ,
2
Opombe f –število odgovorov, f() – delež odgovorov v odstotkih, χ – hi-kvadrat-preizkus,
p – statistična pomembnost.
Preglednica 3 Dejanski in želeni jezik preverjanja in ocenjevanja znanja pri pouku športne
vzgoje glede na materni jezik anketiranih učencev in dijakov
Materni jezik Ocenjen/-a v Ocenjen/-a v Ocenjen/-a χ 2 p
slovenščini madžarščini dvojezično
f f() f f() f f()
(a) Slovenščina , , ,
Madžarščina , , ,
Slov. in madžar. , , ,
Skupaj , , , , <,
(b) Slovenščina , , ,
Madžarščina , , ,
Slov. in madžar. , , ,
Skupaj , , , , <,
Opombe Naslovi vrstic: (a) – jezik, v katerem so bili pri športni vzgoji ocenjeni v preteklem
šolskem letu, (b) – jezik, v katerem bi bili ocenjeni pri športni vzgoji, če bi imeli možnost izbire, f
2
–številoodgovorov,f()– deležodgovorovvodstotkih, χ – hi-kvadrat-preizkus,p– statistična
pomembnost.
504