Page 503 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 503

Vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete na dvojezičnem območju Prekmurja


             mografskih značilnostih (spol,šola,razredali letnik,narodnost,državljanstvo,
             materni jezik). V nadaljevanju so sledila vsebinska vprašanja. V prispevku
             predstavljamo rezultate dveh vsebinskih sklopov, ki se nanašajo na jezik spo-
             razumevanjapri športni vzgoji ternadejavnosti,ki spodbujajo narodno iden-
             titeto učencev in jih učitelji vključujejo v pouk tega predmeta v osnovni ter
             srednji šoli. Navedena vprašanja so bila zaprtega tipa z nominalnimi spre-
             menljivkami in s tristopenjsko Likertovo lestvico.
               Vsebinska veljavnost vprašalnika je bila preverjena po strokovni oceni
             dveh ekspertov. Zanesljivost vprašalnika je bila zagotovljena z natančnimi
             in razumljivimi navodili za njegovo izpolnjevanje. Celotno besedilo vprašal-
             nika je bilo zapisano v slovenskem jeziku in hkrati prevedeno v madžarščino,
             kar je tudi učencem in dijakom madžarske narodnosti omogočilo razumeva-
             nje vprašanj. Zanesljivost ocenjevanih trditev z Likertovo lestvico je bila pre-
             verjena s Cronbachovim koeficientom zanesljivosti (α). Na osnovi dobljenih
             rezultatov ocenjujemo, da je zanesljivost vprašalnika zelo dobra (α = 0,914).
               Zbiranje podatkov je potekalo med 13. in 24. junijem 2022 s pomočjo sple-
             tne aplikacije 1KA. Stik s šolami smo preko telefonskega pogovora in elek-
             tronske pošte navezali v začetku meseca junija ter vodstvu šole predstavili
             namen raziskave. Potem,kosoravnateljivključenihšol potrdili sodelova-
             nje v raziskavi, smo šolam po elektronski pošti posredovali dvojezično napi-
             sana soglasja za starše mladoletnih učencev in dijakov, s čimer so potrdili in
             dovolili, da njihov otrok sodeluje v raziskavi. Spletni vprašalnik smo nato po
             elektronski pošti najprej posredovali ravnateljem osnovnih in srednjih šol, ki
             so ga preko eAsistenta ali po elektronski pošti posredovali razrednikom oz.
             učiteljem športne vzgoje, ti pa so povezavo razdelili med učence in dijake.
             Anketiranje je potekalo v šolskih prostorih pod vodstvom učiteljev. Učenci
             so vprašalnik izpolnili samostojno in individualno.
               Pridobljene kvantitativne podatke smo v nadaljevanju obdelali s pomočjo
             programa IBM SPSS Statistics 22. Za analizo podatkov smo uporabili metode
             opisne statistike, kot so frekvenčne porazdelitve (f, f%) atributivnih spre-
             menljivk, aritmetična sredina (¯ x) in standardni odklon (σ)za ugotavljanje
             povprečij odgovorov na Likertovi lestvici stališč. S Cronbachovim koeficien-
             tom alfa (α) smo ugotavljali zanesljivost merskega instrumenta. Za prever-
             janje statično značilnih razlik pri vprašanju o jeziku sporazumevanja pri po-
             uku športne vzgoje glede na stopnjo šolanja in materni jezik smo uporabili
              2
             χ -preizkus s Pearsonovim koeficientom. Za preverjanje statistično značilnih
             razlik pri vprašanju o pogostnosti dejavnosti pri športni vzgoji, ki spodbu-
             jajo narodno identiteto glede na stopnjo šolanja, pa smo uporabili Mann-
             Whitneyjev U-preizkus.


                                                                            503
   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508