Page 510 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 510

Kaja Mujdrica, Mateja Pšunder in Joca Zurc


                  pri šolskih predmetih načrtno ali preko prikritega kurikuluma spodbujajo ra-
                  zvoj narodne identitete pripadnikov večinskega in manjšinskega naroda. V
                  nadaljnjih raziskavah bi bilo smiselno ugotoviti, na kakšen način se spodbuja
                  in utrjuje slovenska narodna identiteta v zamejstvu – na Madžarskem v Po-
                  rabju in nenazadnje tudi na dvojezičnem slovensko-italijanskem območju.
                  To bi ponudilo možnosti za primerjavo izsledkov ter oblikovanje celostnega
                  vpogleda v vlogo šole in športa pri razvijanju narodne identitete učencev.

                       Zahvala
                       Prispevek je nastal v okviru raziskovalnega programa št. P6-0372 Slovenska
                       identiteta in kulturna zavest v jezikovno in etnično stičnih prostorih v prete-
                       klosti in sedanjosti, ki ga financira Javna agencija za raziskovalno in inovativno
                       dejavnost Republike Slovenije (ARIS).

                       Literatura
                       Baler, I., in M. Horvat. 2019. »Dvojezično šolstvo v Prekmurju razdvaja, sprožena
                          druga presoja ustavnosti zakona.« Vestnik, 5. oktober. https://vestnik.si
                          /clanek/aktualno/dvojezicno-solstvo-razdvaja-734237.
                       Bernjak, E. 2005. »Izginjanje manjšinskega jezika v narodnostni in dvojezični
                          šoli ob slovensko-madžarski meji.« V Vlogameje: madžarsko-slovenskaraz-
                          merja, slovenistika na sosednjih univerzah, zahodnoslovanski študiji, izbor
                          šolskega berila, humanistika in družboslovje v Pomurju, uredil M. Hladnik,
                          37–50. Ljubljana: Slavistično društvo Slovenije.
                       Bernstein, B. 1996. Pedagogy, Symbolic Control and Identity: Theory, Research,
                          Critique. London: Taylor and Francis.
                       Časar, R. 2004. »Vloga staršev in šole pri ohranjanju narodne identitete.« Magi-
                          strsko delo, Univerza v Ljubljani.
                       Dóczi, T. 2011. »Gold Fever(?): Sport and National Identity; The Hungarian Case.«
                          International Review for the Sociology of Sport 47 (2): 165–182.
                       Doupona Topič, M., in M. Kovač. 2005. »Sport as an Important Part of the Slove-
                          nian National Identity.« V 4th International Scientific Conference on Kinesio-
                          logy: Science and Profession – Challenge for the Future, uredila D. Milanović
                          in F. Prot, 730–732. Zagreb: Faculty of Kinesiology.
                       Gabrič, A. 2006. Šolska reforma 1953–1963. Ljubljana: Inštitut za novejšo zgodo-
                          vino.
                       Južnič,S.1993. Identiteta. Zbirka Teorija in praksa. Ljubljana: Fakulteta za druž-
                          bene vede.
                       Kymlicka,W.2005. Sodobna politična filozofija: uvod. Prevedli Z. Erbežnik idr.
                          Ljubljana: Krtina.
                       Lampl, Z. 2009. »A nemzeti identitás, avagy a magyar márka megőrzése.« V
                          Hatékony érdekérvényesitést, uredil K. Tóth, 41–49. Somorja: Fórum Kisebb-
                          ségkutató Intézet.


                  510
   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515