Page 510 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 510
Kaja Mujdrica, Mateja Pšunder in Joca Zurc
pri šolskih predmetih načrtno ali preko prikritega kurikuluma spodbujajo ra-
zvoj narodne identitete pripadnikov večinskega in manjšinskega naroda. V
nadaljnjih raziskavah bi bilo smiselno ugotoviti, na kakšen način se spodbuja
in utrjuje slovenska narodna identiteta v zamejstvu – na Madžarskem v Po-
rabju in nenazadnje tudi na dvojezičnem slovensko-italijanskem območju.
To bi ponudilo možnosti za primerjavo izsledkov ter oblikovanje celostnega
vpogleda v vlogo šole in športa pri razvijanju narodne identitete učencev.
Zahvala
Prispevek je nastal v okviru raziskovalnega programa št. P6-0372 Slovenska
identiteta in kulturna zavest v jezikovno in etnično stičnih prostorih v prete-
klosti in sedanjosti, ki ga financira Javna agencija za raziskovalno in inovativno
dejavnost Republike Slovenije (ARIS).
Literatura
Baler, I., in M. Horvat. 2019. »Dvojezično šolstvo v Prekmurju razdvaja, sprožena
druga presoja ustavnosti zakona.« Vestnik, 5. oktober. https://vestnik.si
/clanek/aktualno/dvojezicno-solstvo-razdvaja-734237.
Bernjak, E. 2005. »Izginjanje manjšinskega jezika v narodnostni in dvojezični
šoli ob slovensko-madžarski meji.« V Vlogameje: madžarsko-slovenskaraz-
merja, slovenistika na sosednjih univerzah, zahodnoslovanski študiji, izbor
šolskega berila, humanistika in družboslovje v Pomurju, uredil M. Hladnik,
37–50. Ljubljana: Slavistično društvo Slovenije.
Bernstein, B. 1996. Pedagogy, Symbolic Control and Identity: Theory, Research,
Critique. London: Taylor and Francis.
Časar, R. 2004. »Vloga staršev in šole pri ohranjanju narodne identitete.« Magi-
strsko delo, Univerza v Ljubljani.
Dóczi, T. 2011. »Gold Fever(?): Sport and National Identity; The Hungarian Case.«
International Review for the Sociology of Sport 47 (2): 165–182.
Doupona Topič, M., in M. Kovač. 2005. »Sport as an Important Part of the Slove-
nian National Identity.« V 4th International Scientific Conference on Kinesio-
logy: Science and Profession – Challenge for the Future, uredila D. Milanović
in F. Prot, 730–732. Zagreb: Faculty of Kinesiology.
Gabrič, A. 2006. Šolska reforma 1953–1963. Ljubljana: Inštitut za novejšo zgodo-
vino.
Južnič,S.1993. Identiteta. Zbirka Teorija in praksa. Ljubljana: Fakulteta za druž-
bene vede.
Kymlicka,W.2005. Sodobna politična filozofija: uvod. Prevedli Z. Erbežnik idr.
Ljubljana: Krtina.
Lampl, Z. 2009. »A nemzeti identitás, avagy a magyar márka megőrzése.« V
Hatékony érdekérvényesitést, uredil K. Tóth, 41–49. Somorja: Fórum Kisebb-
ségkutató Intézet.
510