Page 515 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 515
Vpliv šolanja na daljavo na gibalno
aktivnost in učno uspešnost
pri osnovnošolcih v Prekmurju
Samantha Sever Joca Zurc
Univerza v Mariboru Univerza v Mariboru
samantha.sever@gmail.com joca.zurc@um.si
Šolanje na daljavo je lahko učinkovita rešitev za nadaljevanje učnega procesa v
nepredvidljivih okoliščinah, kot so epidemije nalezljivih bolezni. Kljub uspešni
izvedbi pa lahko šolanje na daljavo pomembno vpliva na spremembo življenj-
skega sloga učencev. V raziskavi smo preučevali gibalno aktivnost učencev v
obdobju epidemije covida-19 glede na način izvedbe pouka ter njen vpliv na
učno uspešnost. Anketna raziskava na vzorcu 198 osnovnošolcev v prekmur-
ski regiji je pokazala pogosto gibalno udejstvovanje z večjo intenzivnostjo v
obdobju šolanja v šoli. Gibalna aktivnost, zlasti sprehodi, pomembno prispeva
k boljši učni uspešnosti. Učencem je treba omogočiti dovolj pogosto in inten-
zivno gibanje v postpandemičnem obdobju.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, osnovna šola, drugo vzgojno-
izobraževalno obdobje, učni uspeh, covid-19
Uvod
Šolanje na daljavo je bilo zaradi epidemioloških razmer ob pojavu okužb z
virusom SARS-CoV-2 nujno (Ferri, Grifoni in Guzzo 2020) in se je izkazalo kot
učinkovita rešitev za nadaljevanje učnega procesa ob nepredvidljivih ter za
zdravje ogrožajočih razmer, ki so onemogočale neposredno poučevanje v ra-
zredu (Fatimah in Rizaldi 2020, 122). Javnozdravstveni ukrepi, kot so omejitev
javnega življenja v državi, socialno distanciranje in karantena na domu (Mi-
nistrstvo za zdravje 2020), so bili potrebni za preprečevanje nadaljnjega šir-
jenja koronavirusne bolezni, kljub temu pa so povzročili večje spremembe
v življenjskem slogu učencev, saj se je zmanjšala količina (vodenih) ur pred-
meta šport v šoli. Zmanjšale oz. ponekod celo povsem odpadle so tudi or-
ganizirane interesne dejavnosti, podaljšano bivanje, šole v naravi, ekskurzije
ipd., ki imajo pomembno vlogo pri učenčevi gibalni aktivnosti (Dunton, Do
in Wang 2020; Flego 2012). Nenazadnje je upadla tudi potreba po potovanju
do šole, ki prav tako spada med oblike gibalnih aktivnosti (npr. hoja, kole-
sarjenje) ter je povezana z zmanjšanjem sedečega načina življenja učencev
(López-Bueno idr. 2020).
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.515-531