Page 515 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 515

Vpliv šolanja na daljavo na gibalno

                  aktivnost in učno uspešnost
                  pri osnovnošolcih v Prekmurju


                  Samantha Sever                 Joca Zurc
                  Univerza v Mariboru            Univerza v Mariboru
                  samantha.sever@gmail.com       joca.zurc@um.si

                  Šolanje na daljavo je lahko učinkovita rešitev za nadaljevanje učnega procesa v
                  nepredvidljivih okoliščinah, kot so epidemije nalezljivih bolezni. Kljub uspešni
                  izvedbi pa lahko šolanje na daljavo pomembno vpliva na spremembo življenj-
                  skega sloga učencev. V raziskavi smo preučevali gibalno aktivnost učencev v
                  obdobju epidemije covida-19 glede na način izvedbe pouka ter njen vpliv na
                  učno uspešnost. Anketna raziskava na vzorcu 198 osnovnošolcev v prekmur-
                  ski regiji je pokazala pogosto gibalno udejstvovanje z večjo intenzivnostjo v
                  obdobju šolanja v šoli. Gibalna aktivnost, zlasti sprehodi, pomembno prispeva
                  k boljši učni uspešnosti. Učencem je treba omogočiti dovolj pogosto in inten-
                  zivno gibanje v postpandemičnem obdobju.
                  Ključne besede: izobraževanje na daljavo, osnovna šola, drugo vzgojno-
                  izobraževalno obdobje, učni uspeh, covid-19



             Uvod
             Šolanje na daljavo je bilo zaradi epidemioloških razmer ob pojavu okužb z
             virusom SARS-CoV-2 nujno (Ferri, Grifoni in Guzzo 2020) in se je izkazalo kot
             učinkovita rešitev za nadaljevanje učnega procesa ob nepredvidljivih ter za
             zdravje ogrožajočih razmer, ki so onemogočale neposredno poučevanje v ra-
             zredu (Fatimah in Rizaldi 2020, 122). Javnozdravstveni ukrepi, kot so omejitev
             javnega življenja v državi, socialno distanciranje in karantena na domu (Mi-
             nistrstvo za zdravje 2020), so bili potrebni za preprečevanje nadaljnjega šir-
             jenja koronavirusne bolezni, kljub temu pa so povzročili večje spremembe
             v življenjskem slogu učencev, saj se je zmanjšala količina (vodenih) ur pred-
             meta šport v šoli. Zmanjšale oz. ponekod celo povsem odpadle so tudi or-
             ganizirane interesne dejavnosti, podaljšano bivanje, šole v naravi, ekskurzije
             ipd., ki imajo pomembno vlogo pri učenčevi gibalni aktivnosti (Dunton, Do
             in Wang 2020; Flego 2012). Nenazadnje je upadla tudi potreba po potovanju
             do šole, ki prav tako spada med oblike gibalnih aktivnosti (npr. hoja, kole-
             sarjenje) ter je povezana z zmanjšanjem sedečega načina življenja učencev
             (López-Bueno idr. 2020).


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.515-531
   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520