Page 516 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 516
Samantha Sever in Joca Zurc
Zaradi negativnih učinkov, ki sta jih povzročila epidemija covida-19 in po-
sledično zaprtje šol, se je gibalna aktivnost slovenskih osnovnošolcev pov-
prečno zmanjšala za več kot 13 že po dvomesečnem omejevanju giba-
nja zaradi obvladovanja epidemije (SLOfit 2020). Do podobnih ugotovitev
zmanjšanja gibalne aktivnosti učencev po pogostosti, organiziranosti in in-
tenzivnosti v obdobju epidemije covida-19 so prišle tudi druge, mednarodne
raziskave (Fröberg 2020; Moore idr. 2020). Postavlja se vprašanje, koliko so
učenci v tem obdobju dosegali priporočila Svetovne zdravstvene organiza-
cije, po katerih naj bi otroci in mladostniki med 5. do 17. letom starosti dose-
gali gibalno aktivnost vsak dan najmanj 60 minut zmerne intenzivnosti ter
vsaj trikrat na teden visoke intenzivnosti (WHO 2020).
Šolanje na daljavo
K uspešnemu hitremu prehodu in izvedbi šolanja na daljavo v obdobju epi-
demijecovida-19sozagotovoprispevalapriporočilatergradivaspredstavlje-
nimi možnostmi vzgojno-izobraževalnega dela na daljavo, ki so jih v pomoč
učiteljem pri pedagoškem delu izdali nacionalna in regionalne enote Zavoda
Republike Slovenije za šolstvo (2020). Ob navedenem pa so pomembno pri-
spevale tudi tradicija in izkušnje s šolanjem na daljavo, saj je taka oblika izo-
braževanja poznana že več kot sto let. Prvi program šolanja na daljavo so
ustanovili v Združenih državah Amerike leta 1873 in je deloval kot dopisna
šola, ki je bila namenjena izobraževanju žensk delavskega razreda (Open Col-
leges 2013). S pojavom radia in televizije je prišlo do napredkov v tehničnih
zmožnostih šolanja na daljavo ter povečanega zanimanja za njegovo razisko-
valno preučevanje. Konec 20. stoletja je intenziven razvoj svetovnega spleta
omogočil razvoj šolanja na daljavo, kot ga poznamo še danes (Anderson in
Simpson 2012, 3). Hiter razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije je
tako ključno prispeval k razvoju šolanja na daljavo (Nuraini idr. 2020).
Da lahko danes izpeljemo šolanje na daljavo, moramo izpolnjevati neka-
tere pogoje, med temi so v prvi vrsti opremljenost z ustrezno informacijsko-
komunikacijsko tehnologijo, računalniška pismenost učencev in učiteljev ter
dostopnost do svetovnega spleta (Drobnjak in Jareb 2007, 56). Šolanje na da-
ljavozahtevatudidobronačrtovanjeučneenote,prilagojenedidaktičnestra-
tegije ter znanje o komuniciranju s pomočjo informacijsko-komunikacijske
tehnologije (Rupnik Vec idr. 2020). Izvajanje šolanja na daljavo omogočajo
različne platforme, tako za izvajanje videokonferenc, kot sta npr. Zoom ali
Google Meet, kot tudi sistemi spletnih učilnic (npr. Google Clasroom, Moo-
dle) (Fatimah in Rizaldi 2020, 118). V obdobju epidemije covida-19 so učitelji
pri izvedbi šolanja na daljavo uporabljali različne pedagoške in didaktične
516