Page 561 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 561

Zgodovina pouka matematike od neolitika do digitalne dobe


             rajo imeti za to čas. Le če imajo dovolj časa, lahko samostojno razmišljajo,
             eksperimentirajo, pri reševanju razvijajo lastne pristope, razpravljajo o reši-
             tvah z drugimi učenci ali učiteljem ter utemeljijo odgovore sebi in drugim. Če
             učenci niso obremenjeni s časom, je lahko njihova pozornost usmerjena tudi
             v pristope pri reševanju, ne le v rezultate. V samem procesu učenja se lažje
             izmenjujejo situacije – iskanje strategij, razprave, utemeljevanje, izmenjava
             mnenj –, le če je dovolj časa. Postopno nadomeščanje ur matematičnih dej-
             stev z ustvarjalnimi urami je žal dolgotrajen proces tako s stališča učiteljeve
             preobrazbe kot s stališča učnih rezultatov.

             Izkustveno učenje
             Izkustveno učenjejemetodaučenja,ki skušaneposredno izkušnjo (doživljaj),
             opazovanje (percepcijo), spoznavanje (kognicijo) in ravnanje (akcijo) pove-
             zati v neločljivo celoto. Ne omejuje se zgolj na posredovanje simbolov – ab-
             straktnega znanja pojmov in zakonitosti –, temveč v učenje nenehno vpleta
             izkušnje udeležencev (Marentič Požarnik 1996).
               Da bo učenec lahko res ponotranjil na novo usvojene pojme in z njimi na-
             domestil intuitivne predstave, mu je treba zagotoviti različne situacije, v ka-
             terih bo to novo znanje lahko uporabil in ga potrdil. Izkustveno učenje mu
             lahko pomaga pri postopnem usvajanju in graditvi pojmovnih predstav, od
             konkretnih izkušenj do abstraktnega pojma. Ima pomembno vlogo, zlasti za
             učence, katerih izhodišče pri spoznavanju so čutila, zbiranje, merjenje in opa-
             zovanje.




                                                      Konkretne
                                                       izkušnje






                                       Dejavno eks-                 Razmišljajoče
                                      perimentiranje                opazovanje






             Slika 2                                Abstraktna kon-
             Krog izkustvenega učenja                ceptualizacija
             po Kolbu (prirejeno po
             Marentič Požarnik 1996)
                                                                            561
   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566