Page 74 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 74

Jovita Pogorevc Merčnik in Tina Štemberger


                  od denarne pomoči, zaposlitve ne potrebujem« (¯ x = 1,80), sledi trditev »Po
                  zaključenem bivanju v strokovnem centru šolanja ne želim več nadaljevati,
                  kermiučenjenišlo dobro« (¯ x = 2,19) ter trditev »Po zaključenem bivanju v
                  strokovnem centru šolanja ne želim nadaljevati, ker v tem ne vidim smisla«
                  (¯ x =2,20).Polegpovprečnihvrednostitudimodus,kipriprvitrditviznaša1,pri
                  drugih dveh pa 2, potrjuje, da mladostniki z zgoraj navedenimi trditvami, ki
                  se navezujejo na zavračanje izobraževanja, v povprečju izražajo nestrinjanje.
                    Rezultat t-preizkusazaneodvisnevzorce(t =4,234,g=88,2p =0,000) jepo-
                  kazal, da obstaja statistično pomembna razlika v zavračanju izobraževanja, in
                  sicer mladostnice v povprečju izražajo nižje nestrinjanje (¯ x =1,17) kotmlado-
                  stniki (¯ x = 2,40). Povprečni vrednosti sta pri obeh skupinah nizki, kar kaže, da
                  tako mladostniki kot mladostnice izražajo nestrinjanje z zavračanjem izobra-
                  ževanja. Vendarle pa so nižje nestrinjanje izrazile mladostnice, saj so bolj na-
                  klonjene nadaljevanju izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem
                  centru. Iz njihovega izraženega nizkega nestrinjanja sklepamo tudi, da so za
                  to bolj motivirane.
                    Izračun t-preizkusa za neodvisne vzorce (t =–2,150, g =43, 2p =0,037)je
                  pokazal tudi statistično pomembno razliko v zavračanju izobraževanja glede
                  nanačrtovanonadaljevanjeizobraževanjapozaključenembivanjuvstrokov-
                  nem centru, če ga v času bivanja v njem mladostniki ne bodo zaključili. Mla-
                  dostniki, ki bodo šolanje po zaključenem bivanju v strokovnem centru nada-
                  ljevali, v povprečju (¯ x = 2,00) izražajo nižje nestrinjanje z dejavnikom zavra-
                  čanje izobraževanja kot tisti, ki šolanja po zaključenem bivanju v strokovnem
                  centru ne bodo nadaljevali (¯ x = 2,66). V nadaljevanju prikazujemo izračunano
                  mero velikosti učinka – Cohenov d, ki znaša 0,316 in v skladu s smernicami za
                  interpretacijovelikostiučinka(Cohen,ManioninMorrison2007vŠtemberger
                  2021) kaže, da gre za učinek vpliva nadaljevanja šolanja, če ga v času bivanja
                  v strokovnem centru mladostniki ne bodo zaključili, na zavračanje izobraže-
                  vanja, ki je po velikosti majhen.
                    Vključenost v šolanje po zaključenem bivanju v strokovnem centru, če ga
                  mladostniki v času bivanja v slednjem ne bodo zaključili, ima vpliv na zavra-
                  čanje izobraževanja, saj mladostniki, ki nameravajo po zaključenem bivanju
                  v strokovnem centru ostati v sistemu šolanja, izražajo naklonjenost urejanju
                  izobrazbenega oz. kasneje zaposlitvenega statusa po zaključenem bivanju v
                  strokovnem centru in so za to bolj motivirani.
                    Rezultati nakazujejo tudi na potrebo, da se mladostnike že v času bivanja v
                  strokovnem centru spodbuja, da izobraževanje nadaljujejo tudi po odhodu
                  iz njega oz. da se v izobraževanje vključijo, še posebej, če ob odhodu iz stro-
                  kovnega centra ne bodo imeli zaključene srednješolske izobrazbe. Še vedno


                  74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79