Page 74 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 74
Jovita Pogorevc Merčnik in Tina Štemberger
od denarne pomoči, zaposlitve ne potrebujem« (¯ x = 1,80), sledi trditev »Po
zaključenem bivanju v strokovnem centru šolanja ne želim več nadaljevati,
kermiučenjenišlo dobro« (¯ x = 2,19) ter trditev »Po zaključenem bivanju v
strokovnem centru šolanja ne želim nadaljevati, ker v tem ne vidim smisla«
(¯ x =2,20).Polegpovprečnihvrednostitudimodus,kipriprvitrditviznaša1,pri
drugih dveh pa 2, potrjuje, da mladostniki z zgoraj navedenimi trditvami, ki
se navezujejo na zavračanje izobraževanja, v povprečju izražajo nestrinjanje.
Rezultat t-preizkusazaneodvisnevzorce(t =4,234,g=88,2p =0,000) jepo-
kazal, da obstaja statistično pomembna razlika v zavračanju izobraževanja, in
sicer mladostnice v povprečju izražajo nižje nestrinjanje (¯ x =1,17) kotmlado-
stniki (¯ x = 2,40). Povprečni vrednosti sta pri obeh skupinah nizki, kar kaže, da
tako mladostniki kot mladostnice izražajo nestrinjanje z zavračanjem izobra-
ževanja. Vendarle pa so nižje nestrinjanje izrazile mladostnice, saj so bolj na-
klonjene nadaljevanju izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem
centru. Iz njihovega izraženega nizkega nestrinjanja sklepamo tudi, da so za
to bolj motivirane.
Izračun t-preizkusa za neodvisne vzorce (t =–2,150, g =43, 2p =0,037)je
pokazal tudi statistično pomembno razliko v zavračanju izobraževanja glede
nanačrtovanonadaljevanjeizobraževanjapozaključenembivanjuvstrokov-
nem centru, če ga v času bivanja v njem mladostniki ne bodo zaključili. Mla-
dostniki, ki bodo šolanje po zaključenem bivanju v strokovnem centru nada-
ljevali, v povprečju (¯ x = 2,00) izražajo nižje nestrinjanje z dejavnikom zavra-
čanje izobraževanja kot tisti, ki šolanja po zaključenem bivanju v strokovnem
centru ne bodo nadaljevali (¯ x = 2,66). V nadaljevanju prikazujemo izračunano
mero velikosti učinka – Cohenov d, ki znaša 0,316 in v skladu s smernicami za
interpretacijovelikostiučinka(Cohen,ManioninMorrison2007vŠtemberger
2021) kaže, da gre za učinek vpliva nadaljevanja šolanja, če ga v času bivanja
v strokovnem centru mladostniki ne bodo zaključili, na zavračanje izobraže-
vanja, ki je po velikosti majhen.
Vključenost v šolanje po zaključenem bivanju v strokovnem centru, če ga
mladostniki v času bivanja v slednjem ne bodo zaključili, ima vpliv na zavra-
čanje izobraževanja, saj mladostniki, ki nameravajo po zaključenem bivanju
v strokovnem centru ostati v sistemu šolanja, izražajo naklonjenost urejanju
izobrazbenega oz. kasneje zaposlitvenega statusa po zaključenem bivanju v
strokovnem centru in so za to bolj motivirani.
Rezultati nakazujejo tudi na potrebo, da se mladostnike že v času bivanja v
strokovnem centru spodbuja, da izobraževanje nadaljujejo tudi po odhodu
iz njega oz. da se v izobraževanje vključijo, še posebej, če ob odhodu iz stro-
kovnega centra ne bodo imeli zaključene srednješolske izobrazbe. Še vedno
74