Page 73 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 73
Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja
Preglednica 1 Opisna statistika za dejavnik zavračanje izobraževanja
Dejavnik n ¯ x s Me Mo KA KS Min Max
Zavračanje izobraževanja , , , , , –, , ,
Preglednica 2 Opisna statistika za spremenljivke dejavnika zavračanje izobraževanja
Trditve n ¯ x s Me Mo KA KS Min Max
Po zaključenem biva- , , , , , –, , ,
nju v strokovnem cen-
tru šolanja ne želim
nadaljevati, ker v tem
ne vidim smisla.
Po zaključenem biva- , , , , , –, , ,
nju v strokovnem cen-
tru šolanja ne želim
več nadaljevati, ker mi
učenje ni šlo dobro.
Po zaključenem biva- , , , , , , , ,
nju v strokovnem cen-
tru bom živel od de-
narne pomoči, zapo-
slitve ne potrebujem.
Zavračanje izobraževanja
Mladostniki v povprečju (¯ x = 2,05) izražajo nestrinjanje z dejavnikom zavra-
čanje izobraževanja, kar kaže tudi modus, ki znaša 2. Rezultate razumemo
kot ugodne, saj iz njih izhaja, da bodo mladostniki po zaključenem bivanju v
strokovnem centru pripravljeni na nadaljnjo vključenost v izobraževanje.
Čeprav so mladostniki v povprečju izrazili nestrinjanje z dejavnikom zavra-
čanje izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru, kar je si-
cer spodbudno, menimo, da bi bilo koristno, da bi jih tudi po odhodu iz njega
opogumljali, da z izobraževanjem nadaljujejo in pri tem vztrajajo. Ugotovitve
raziskave, opravljene med mladostniki z izkušnjo bivanja v instituciji v petih
državah (Anglija, Danska, Švedska, Španija, Madžarska), namreč kažejo, da je
izobrazba za te mladostnike pomembnejša kot za ostale mlade, saj jim omo-
goča vključitev v družbo, v povezavi s čimer raziskovalci zaključujejo, da je
treba nehati razmišljati, da je zanje dovolj pridobitev osnovne izobrazbe, ker
ti mladi prihajajo iz družin, kjer so starši zaposleni v nekvalificiranem poklic-
nem sektorju (Jackson in Cameron 2012).
V skupini zavračanje izobraževanja je pri mladostnikih najnižje povprečje
izraženo pri trditvi »Po zaključenem bivanju v strokovnem centru bom živel
73