Page 73 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 73

Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja


             Preglednica 1  Opisna statistika za dejavnik zavračanje izobraževanja
             Dejavnik             n      ¯ x   s   Me    Mo    KA     KS   Min  Max
             Zavračanje izobraževanja    ,  ,  ,  ,  , –,  ,  ,


             Preglednica 2  Opisna statistika za spremenljivke dejavnika zavračanje izobraževanja
             Trditve              n      ¯ x   s   Me    Mo    KA     KS   Min  Max
             Po zaključenem biva-    ,  ,  ,  ,  , –,  ,  ,
             nju v strokovnem cen-
             tru šolanja ne želim
             nadaljevati, ker v tem
             ne vidim smisla.
             Po zaključenem biva-    ,  ,  ,  ,  , –,  ,  ,
             nju v strokovnem cen-
             tru šolanja ne želim
             več nadaljevati, ker mi
             učenje ni šlo dobro.
             Po zaključenem biva-    ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             nju v strokovnem cen-
             tru bom živel od de-
             narne pomoči, zapo-
             slitve ne potrebujem.


             Zavračanje izobraževanja
             Mladostniki v povprečju (¯ x = 2,05) izražajo nestrinjanje z dejavnikom zavra-
             čanje izobraževanja, kar kaže tudi modus, ki znaša 2. Rezultate razumemo
             kot ugodne, saj iz njih izhaja, da bodo mladostniki po zaključenem bivanju v
             strokovnem centru pripravljeni na nadaljnjo vključenost v izobraževanje.
               Čeprav so mladostniki v povprečju izrazili nestrinjanje z dejavnikom zavra-
             čanje izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru, kar je si-
             cer spodbudno, menimo, da bi bilo koristno, da bi jih tudi po odhodu iz njega
             opogumljali, da z izobraževanjem nadaljujejo in pri tem vztrajajo. Ugotovitve
             raziskave, opravljene med mladostniki z izkušnjo bivanja v instituciji v petih
             državah (Anglija, Danska, Švedska, Španija, Madžarska), namreč kažejo, da je
             izobrazba za te mladostnike pomembnejša kot za ostale mlade, saj jim omo-
             goča vključitev v družbo, v povezavi s čimer raziskovalci zaključujejo, da je
             treba nehati razmišljati, da je zanje dovolj pridobitev osnovne izobrazbe, ker
             ti mladi prihajajo iz družin, kjer so starši zaposleni v nekvalificiranem poklic-
             nem sektorju (Jackson in Cameron 2012).
               V skupini zavračanje izobraževanja je pri mladostnikih najnižje povprečje
             izraženo pri trditvi »Po zaključenem bivanju v strokovnem centru bom živel


                                                                             73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78