Page 77 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 77

Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja


               Priložnost za izboljšanje podpore in pomoči mladostnikom po zaključe-
             nem bivanju v strokovnem centru za nadaljevanje izobraževanja se kaže tudi
             v doslednem načrtovanju ter izvajanju načrta za vključitev v samostojno ži-
             vljenje in delo, kar predvideva Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s
             čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju
             (2020). Glede tega ugotavljamo, da bi bila, zaradi zagotavljanja evalvacije na-
             črta in morebitne modifikacije, delovanje in sodelovanje članov strokovne
             skupine potrebna tudi po vključitvi mladostnika v okolje.
               Na osnovi pregledane literature in normativnih ureditev v Angliji (Children
             (Leaving Care) Act 2000; Children and Young Persons Act 2008) in na Škot-
             skem (Scottish Government 2016) ugotavljamo, da bo v slovenskem prostoru
             treba vložiti še precej truda, da bo področje vključevanja mladostnikov v so-
             cialno okolje po zaključenem bivanju v strokovnem centru urejeno na način,
             da bodo mladostniki zaradi prikrajšanosti za običajno družinsko življenje de-
             ležni dodatne podpore in pomoči, ki zajema tudi spodbujanje za nadaljeva-
             nje izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru.
               Smiselno in koristno bi bilo tudi oblikovanje gradiva, v katerem bi mlado-
             stniki imeli na enem mestu zbrane vse zanje pomembne informacije o po-
             stopkih za urejanje samostojnega življenja, kontaktih, možnih oblikah po-
             moči, ki so na voljo v sistemu, ter tudi vsebine motivacijske narave, ki bi jih
             opolnomočile za vztrajanje pri nadaljevanju izobraževanja ter uspešno pre-
             magovanje morebitnih ovir pri urejanju samostojnega življenja tudi sicer. Pri
             tem so lahko za dober zgled druge države, ki so oblikovale tovrstna gradiva
             za pomoč mladostnikom pri vključevanju v socialno okolje, kot je npr. Hrva-
             ška, kjer je na voljo katalog kompetenc OkvirKO: priručnik za osnaživanje mla-
             dih u procesu izlaska iz alternativne skrbi (Kusturin, Maglica in Makvić b.l.), ter
             Škotska,kjerimajo navoljo tudi gradivazaorganizacije,ki temmladostnikom
             zagotavljajo pomoč, kot je npr. »Housing Options and Care Leavers: Impro-
             vingOutcomesintoAdulthood«(CentreforExcellenceforChildren’sCareand
             Protection 2015), kjer so zbrane pomembne informacije ter zakonodajna do-
             ločila za področje bivanja. Zagotovo bi bilo med pomembnimi dokumenti, ki
             zagotavljajo pravice in koristi otrok po zaključenem bivanju v instituciji, treba
             implementirati dokument Komiteja Združenih narodov Guidelines for the Al-
             ternative Care of Children (United Nations 2009) ter dokument Sveta Evrope
             Securing Children’s Rights: A Guide for Professionals Working in Alternative Care
             (Council of Europe 2013), ki zajemata priporočila in konkretne usmeritve za
             podporo ter pomoč mladostnikom, ne samo za področje izobraževanja, tem-
             več tudi za druga pomembna področja pri vključevanju v socialno okolje po
             zaključenem bivanju v strokovnem centru.


                                                                             77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82