Page 77 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 77
Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja
Priložnost za izboljšanje podpore in pomoči mladostnikom po zaključe-
nem bivanju v strokovnem centru za nadaljevanje izobraževanja se kaže tudi
v doslednem načrtovanju ter izvajanju načrta za vključitev v samostojno ži-
vljenje in delo, kar predvideva Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s
čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju
(2020). Glede tega ugotavljamo, da bi bila, zaradi zagotavljanja evalvacije na-
črta in morebitne modifikacije, delovanje in sodelovanje članov strokovne
skupine potrebna tudi po vključitvi mladostnika v okolje.
Na osnovi pregledane literature in normativnih ureditev v Angliji (Children
(Leaving Care) Act 2000; Children and Young Persons Act 2008) in na Škot-
skem (Scottish Government 2016) ugotavljamo, da bo v slovenskem prostoru
treba vložiti še precej truda, da bo področje vključevanja mladostnikov v so-
cialno okolje po zaključenem bivanju v strokovnem centru urejeno na način,
da bodo mladostniki zaradi prikrajšanosti za običajno družinsko življenje de-
ležni dodatne podpore in pomoči, ki zajema tudi spodbujanje za nadaljeva-
nje izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru.
Smiselno in koristno bi bilo tudi oblikovanje gradiva, v katerem bi mlado-
stniki imeli na enem mestu zbrane vse zanje pomembne informacije o po-
stopkih za urejanje samostojnega življenja, kontaktih, možnih oblikah po-
moči, ki so na voljo v sistemu, ter tudi vsebine motivacijske narave, ki bi jih
opolnomočile za vztrajanje pri nadaljevanju izobraževanja ter uspešno pre-
magovanje morebitnih ovir pri urejanju samostojnega življenja tudi sicer. Pri
tem so lahko za dober zgled druge države, ki so oblikovale tovrstna gradiva
za pomoč mladostnikom pri vključevanju v socialno okolje, kot je npr. Hrva-
ška, kjer je na voljo katalog kompetenc OkvirKO: priručnik za osnaživanje mla-
dih u procesu izlaska iz alternativne skrbi (Kusturin, Maglica in Makvić b.l.), ter
Škotska,kjerimajo navoljo tudi gradivazaorganizacije,ki temmladostnikom
zagotavljajo pomoč, kot je npr. »Housing Options and Care Leavers: Impro-
vingOutcomesintoAdulthood«(CentreforExcellenceforChildren’sCareand
Protection 2015), kjer so zbrane pomembne informacije ter zakonodajna do-
ločila za področje bivanja. Zagotovo bi bilo med pomembnimi dokumenti, ki
zagotavljajo pravice in koristi otrok po zaključenem bivanju v instituciji, treba
implementirati dokument Komiteja Združenih narodov Guidelines for the Al-
ternative Care of Children (United Nations 2009) ter dokument Sveta Evrope
Securing Children’s Rights: A Guide for Professionals Working in Alternative Care
(Council of Europe 2013), ki zajemata priporočila in konkretne usmeritve za
podporo ter pomoč mladostnikom, ne samo za področje izobraževanja, tem-
več tudi za druga pomembna področja pri vključevanju v socialno okolje po
zaključenem bivanju v strokovnem centru.
77