Page 75 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 75

Pripravljenost mladostnikov za nadaljevanje izobraževanja


             Preglednica 3  Opisna statistika za dejavnik brezbrižnost
             Dejavnik             n      ¯ x   s   Me    Mo    KA     KS   Min  Max
             Brezbrižnost           ,,    ,  ,  , –,  ,  ,


             Preglednica 4 Opisna statistika za spremenljivke dejavnika brezbrižnost
             Trditve              n      ¯ x   s   Me    Mo    KA     KS   Min  Max
             Vseeno mi je, katero izo-    ,  ,  ,  ,  , –,  ,  ,
             brazbo imam zaključeno.
             Po zaključenem bivanju    ,  ,  ,  ,  , –,  ,  ,
             v strokovnem centru si
             denarna sredstva lahko
             zagotovim brez redne
             službe.

             se namreč ugotavlja, da so mladostniki ob odhodu iz institucije brez potrdila
             o zaključenem šolanju, o čemer je poročalo šest mladostnikov, ki so sodelo-
             vali v raziskavi, opravljeni med 22 mladostniki z izkušnjo bivanja v instituciji
             na Irskem in v Kataloniji (Arnau-Sabatés in Gilligan 2015).


             Brezbrižnost
             Mladostniki so z dejavnikom brezbrižnost v povprečju izrazili nestrinjanje (¯ x
             = 2,40). Iz tega povzemamo, da jim ni vseeno, kakšno izobrazbo imajo zaklju-
             čeno. Zaradi tega in zaradi ugotovitve raziskav, da so mladostniki z izkušnjo
             bivanja v instituciji pogosto usmerjeni v poklicno izobraževanje, da se čim
             prej začnejo vzdrževati sami (Jackson in Cameron 2012), bi jih bilo po zaklju-
             čenem bivanju v strokovnem centru smiselno bodriti v odločitvah, da v izo-
             braževanju ostanejo.
               Prav tako menimo, da bi k oblikovanju in uresničevanju višjih izobrazbe-
             nih in posledično tudi poklicnih ciljev mladostnikov prispevala podpora, ki
             bi je bili ti po zaključenem bivanju v strokovnem centru deležni s strani stro-
             kovnih služb, ki delujejo v okviru sistemske mreže. Možnosti za to se kažejo
             z novosprejeto zakonodajo na tem področju, saj Zakon o obravnavi otrok in
             mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in
             izobraževanju (2020) v poglavju o vključevanju v samostojno življenje in delo
             po zaključenem bivanju v strokovnem centru mladostnikom omogoča vklju-
             čitev v dnevne oblike dela ter tudi možnost bivanja v mladinskem stanova-
             nju.
               V skupini dejavnika brezbrižnost so mladostniki trditev »Vseeno mi je, ka-
             tero izobrazbo imam zaključeno« v povprečju ocenili z 2,55, modus pri trditvi


                                                                             75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80