Page 94 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 94

Nina Krmac in Maja Mezgec


                  Preglednica 7 Povprečna ocena načina komunikacije med mentorjem in mentorirancem
                              glede na starost diplomanta
                  Starost             E-pošta      Telefon  Videosrečanja      V živo
                  Do let              ,         ,          ,         ,
                  –let              ,         ,          ,         ,
                  –let              ,         ,          ,         ,
                  Nad let             ,         ,          ,         ,
                  Skupaj                ,         ,          ,         ,


                                                          2
                  predvsem pri respondentih, starih do 30 let (χ = 4,22). Starejši kot so bili re-
                  spondenti, manj je bilo komunikacije preko e-pošte (respondenti, stari nad
                        2
                  50 let: χ = 2,91). Ravno obraten pojav lahko opazimo pri komunikaciji v živo.
                                                  2
                  Starejši kot so bili respondenti, več (χ = 3,55) je bilo komunikacije v živo.
                    Estelle Phillips in Pugh (2005) ugotavljata, da učinkovita komunikacija in
                  dobro sodelovanje ne moreta potekati le na daljavo ter da se ravno pri so-
                  delovanju in komuniciranju v živo razvijajo pomembni odnosi. Ta pomem-
                  ben element bi bilo smiselno še nadaljnje raziskati in ugotoviti, kakšni odnosi
                  med mentorjem in mentorirancem se tvorijo v procesu sodelovanja glede na
                  način komuniciranja.
                    Poleg razlik glede na starost nas je zaradi visokih vrednosti standardnih
                  odklonov zanimala povezava med načini komuniciranja ter tudi pogostostjo
                  srečevanja v procesu nastajanja zaključnega dela. Na podlagi korelacijske
                  matrike je razvidno, da je najvišja pozitivna povezanost (r =0,510, p <0,01)
                  med spremenljivkama potek komunikacije v živo in pogostost srečanja z men-
                  torjem, kar kaže na to, da so se tisti študenti, ki so komunicirali v živo, tudi
                  večkrat srečali z mentorjem, oz. več kot je bilo komunikacije z mentorjem
                  v živo, več je bilo v povprečju tudi srečanj med mentorjem in študentom v
                  času celotnega procesa nastajanja zaključnega dela. Statistično pomembna
                  negativna povezanost se je pokazala tudi med načinom komuniciranja v živo



            Preglednica 8 Povezava med načini komunikacije in številom srečanj
             Načini komunikacije in število srečanj                           
              Število srečanj                   ,
              Potek komunikacije: e-pošta       -,**  ,
              Potek komunikacije: telefon       ,** –,  ,
              Potek komunikacije: videosrečanje  ,  ,**  ,  ,
              Potek komunikacije: v živo        ,** –,**  ,  –,  ,
            Opombe  **p <0,01.


                  94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99