Page 94 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 94
Nina Krmac in Maja Mezgec
Preglednica 7 Povprečna ocena načina komunikacije med mentorjem in mentorirancem
glede na starost diplomanta
Starost E-pošta Telefon Videosrečanja V živo
Do let , , , ,
–let , , , ,
–let , , , ,
Nad let , , , ,
Skupaj , , , ,
2
predvsem pri respondentih, starih do 30 let (χ = 4,22). Starejši kot so bili re-
spondenti, manj je bilo komunikacije preko e-pošte (respondenti, stari nad
2
50 let: χ = 2,91). Ravno obraten pojav lahko opazimo pri komunikaciji v živo.
2
Starejši kot so bili respondenti, več (χ = 3,55) je bilo komunikacije v živo.
Estelle Phillips in Pugh (2005) ugotavljata, da učinkovita komunikacija in
dobro sodelovanje ne moreta potekati le na daljavo ter da se ravno pri so-
delovanju in komuniciranju v živo razvijajo pomembni odnosi. Ta pomem-
ben element bi bilo smiselno še nadaljnje raziskati in ugotoviti, kakšni odnosi
med mentorjem in mentorirancem se tvorijo v procesu sodelovanja glede na
način komuniciranja.
Poleg razlik glede na starost nas je zaradi visokih vrednosti standardnih
odklonov zanimala povezava med načini komuniciranja ter tudi pogostostjo
srečevanja v procesu nastajanja zaključnega dela. Na podlagi korelacijske
matrike je razvidno, da je najvišja pozitivna povezanost (r =0,510, p <0,01)
med spremenljivkama potek komunikacije v živo in pogostost srečanja z men-
torjem, kar kaže na to, da so se tisti študenti, ki so komunicirali v živo, tudi
večkrat srečali z mentorjem, oz. več kot je bilo komunikacije z mentorjem
v živo, več je bilo v povprečju tudi srečanj med mentorjem in študentom v
času celotnega procesa nastajanja zaključnega dela. Statistično pomembna
negativna povezanost se je pokazala tudi med načinom komuniciranja v živo
Preglednica 8 Povezava med načini komunikacije in številom srečanj
Načini komunikacije in število srečanj
Število srečanj ,
Potek komunikacije: e-pošta -,** ,
Potek komunikacije: telefon ,** –, ,
Potek komunikacije: videosrečanje , ,** , ,
Potek komunikacije: v živo ,** –,** , –, ,
Opombe **p <0,01.
94