Page 93 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 93

Mentoriranje zaključnih del in komunikacija med mentorjem ter mentorirancem


             Preglednica 5  Število srečanj z mentorjem v procesu pisanja zaključnega dela
             Število srečanj                                           f   f()
             Do                                                         ,
             –                                                      ,
             –                                                      ,
             –                                                           ,
             Nad                                                     ,
             Skupaj                                                    ,


             Preglednica 6  Ocena načina komunikacije z mentorjem
             Način komunikacije           n     ¯ x  Me   Mo      s  Min   Max
             E-pošta                       ,  ,      ,        
             Telefon                       ,  ,      ,        
             Videosrečanje                 ,  ,      ,        
             V živo                        ,  ,      ,        
             Opombe  n – numerus, ¯ x – aritmetična sredina, Me – mediana, Mo – modus, s –standardni
             odklon, Min – najnižja vrednost, Max – najvišja vrednost.

             penjske ocenjevalne lestvice ocenili, kako pogosto je način komunikacije
             potekal preko e-pošte, telefona, videosrečanj in v živo (preglednica 6).
               Respondenti so način komuniciranja z mentorjem ocenjevali na podlagi
             petstopenjske ocenjevalne lestvice (1 – »Nikoli«, 2 – »Redko«, 3 – »Občasno«,
             4 – »Pogosto«, 5 – »Vedno«). Med študenti in mentorji komunikacija najpo-
             gosteje poteka po e-pošti (¯ x = 3,86), najmanj pogosto pa po telefonu (¯ x =
             1,55). Najvišja vrednost standardnega odklona (s = 1,321) se kaže pri načinu
             komuniciranja v živo. Na tej podlagi sklepamo o skrajnosti dveh odgovorov,
             in sicer »Nikoli« ter »Vedno«. Zaradi visokih vrednosti standardnega odklona
             smo nadalje raziskali, kako so se vrednosti med seboj razlikovale oz. povezo-
             vale z načinom komunikacije in s pogostostjo srečanja. Pri tem je pomembno
             opozoriti na spremembe v tehnologiji, komunikacijskih praksah in družbe-
             nih normah skozi čas. Razlike v komunikacijskih navadah med generacijami
             namreč lahko pomembno vplivajo na rezultate raziskave. Glede na slednje
             smo raziskali, kako se razlike v komunikaciji kažejo glede na starost. Preverili
                                       2
             smo jih s pomočjo preizkusa χ z razmerjem verjetij in ugotovili, da se statis-
                                                                            2
             tično pomembne razlike kažejo pri načinu komunikacije preko e-pošte (χ =
                                               2
             34,755, g = 12, p < 0,001), videosrečanj (χ =28,790, g = 12, p = 0,004) in v živo
               2
             (χ =43,860, g = 12, p < 0,001).
               Iz preglednice 7 je razvidno, da ima starost pomemben vpliv na način ko-
             municiranja. Pri komunikaciji preko e-pošte lahko opazimo, da je ta potekala


                                                                            93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98