Page 90 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 90

Nina Krmac in Maja Mezgec


            Preglednica 2 Ocena dejavnikov in razlogov pri izbiri mentorja
             Dejavniki in razlogi              n     ¯ x  Me   Mo      s  Min   Max
             Zanimala me je tema, ki jo je mentor pre-    ,  ,    ,    
             daval.
             Mentor se je pokazal kot dober strokov-    ,  ,    ,    
             njak na področju, ki ga preučuje in pre-
             dava študentom.
             Mentorjeve osebnostne značilnosti so me    ,  ,    ,    
             spodbudile k izbiri.
             Odzivnost mentorja med predavanji in va-    ,  ,    ,    
             jami.
             Pozitivno mnenje o mentorju s strani dru-    ,  ,    ,    
             gih, npr. študentov višjih letnikov/prejšnjih
             generacij.
            Opombe  n – numerus, ¯ x – aritmetična sredina, Me – mediana, Mo – modus, s – standardni odklon,
            Min – najnižja vrednost, Max – najvišja vrednost.


                  družbenevedeinhumanističnevede),starostinstopnjoizobrazbe(višjastro-
                  kovna izobrazba, diploma prve bolonjske stopnje, diploma druge bolonjske
                  stopnje, diploma o specializaciji/magisterij znanost in diploma tretje stop-
                  nje).Zatovnadaljevanjuprikazujemolepreglednicostrditvami,frekvencami
                  in z osnovnimi statističnimi parametri.
                    Iz preglednice 2 je razvidno, da je med prikazanimi trditvami najvišje oce-
                  njena trditev Odzivnost mentorja med predavanji in vajami (¯ x =4,24). Enake
                  ugotovitve so bile ugotovljene tudi v okviru kvalitativne raziskave, kjer so
                  sodelujoči v prvi vrsti izpostavljali pomen odzivnosti mentorja (Krmac 2022).
                  Druga najvišje ocenjena trditev je bila Mentor se je pokazal kot dober strokov-
                  njak na področju, ki ga preučuje in predava študentom (¯ x =4,19),kar kotpo-
                  memben dejavnik izpostavljajo tudi Annelie Ädel idr. (2023) ter Sanna Vehvi-
                  läinen in Erika Löfsröm (2016). Najnižje je bila ocenjena trditev Pozitivno mne-
                  nje o mentorju s strani drugih, npr. študentov višjih letnikov/prejšnjih generacij
                  (¯ x =3,54).
                    Zaradi visokih vrednosti standardnih odklonov (od s =1,056 do s =1,187),
                  ki kažejo na veliko razpršenost ocen (neskladnost v mnenju) med respon-
                  denti, kar nakazujeta tudi vrednosti Min = 1 in Max = 5, smo se odločili, da s
                  pomočjo Spearmanovega statističnega preizkusa preverimo še povezanost
                  med spremenljivkami.
                    Iz preglednice 3 je razvidno, da najvišje, in sicer pozitivno, korelirata trditvi
                  Mentor se je pokazal kot dober strokovnjak na področju, ki ga preučuje in pre-
                  davaštudentom ter Zanimalamejetema, kijojementorpredaval (r =0,531, p <


                  90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95