Page 90 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 90
Nina Krmac in Maja Mezgec
Preglednica 2 Ocena dejavnikov in razlogov pri izbiri mentorja
Dejavniki in razlogi n ¯ x Me Mo s Min Max
Zanimala me je tema, ki jo je mentor pre- , , ,
daval.
Mentor se je pokazal kot dober strokov- , , ,
njak na področju, ki ga preučuje in pre-
dava študentom.
Mentorjeve osebnostne značilnosti so me , , ,
spodbudile k izbiri.
Odzivnost mentorja med predavanji in va- , , ,
jami.
Pozitivno mnenje o mentorju s strani dru- , , ,
gih, npr. študentov višjih letnikov/prejšnjih
generacij.
Opombe n – numerus, ¯ x – aritmetična sredina, Me – mediana, Mo – modus, s – standardni odklon,
Min – najnižja vrednost, Max – najvišja vrednost.
družbenevedeinhumanističnevede),starostinstopnjoizobrazbe(višjastro-
kovna izobrazba, diploma prve bolonjske stopnje, diploma druge bolonjske
stopnje, diploma o specializaciji/magisterij znanost in diploma tretje stop-
nje).Zatovnadaljevanjuprikazujemolepreglednicostrditvami,frekvencami
in z osnovnimi statističnimi parametri.
Iz preglednice 2 je razvidno, da je med prikazanimi trditvami najvišje oce-
njena trditev Odzivnost mentorja med predavanji in vajami (¯ x =4,24). Enake
ugotovitve so bile ugotovljene tudi v okviru kvalitativne raziskave, kjer so
sodelujoči v prvi vrsti izpostavljali pomen odzivnosti mentorja (Krmac 2022).
Druga najvišje ocenjena trditev je bila Mentor se je pokazal kot dober strokov-
njak na področju, ki ga preučuje in predava študentom (¯ x =4,19),kar kotpo-
memben dejavnik izpostavljajo tudi Annelie Ädel idr. (2023) ter Sanna Vehvi-
läinen in Erika Löfsröm (2016). Najnižje je bila ocenjena trditev Pozitivno mne-
nje o mentorju s strani drugih, npr. študentov višjih letnikov/prejšnjih generacij
(¯ x =3,54).
Zaradi visokih vrednosti standardnih odklonov (od s =1,056 do s =1,187),
ki kažejo na veliko razpršenost ocen (neskladnost v mnenju) med respon-
denti, kar nakazujeta tudi vrednosti Min = 1 in Max = 5, smo se odločili, da s
pomočjo Spearmanovega statističnega preizkusa preverimo še povezanost
med spremenljivkami.
Iz preglednice 3 je razvidno, da najvišje, in sicer pozitivno, korelirata trditvi
Mentor se je pokazal kot dober strokovnjak na področju, ki ga preučuje in pre-
davaštudentom ter Zanimalamejetema, kijojementorpredaval (r =0,531, p <
90