Page 89 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 89

Mentoriranje zaključnih del in komunikacija med mentorjem ter mentorirancem


             Veljavnost
             Vsebinsko veljavnost vprašalnika smo zagotovili s predhodno pilotno razi-
             skavo. Vprašalnik je izpolnilo osem oseb, ki so podale mnenje o vsebini, ja-
             snosti vprašanj in strukturi vprašalnika. Na podlagi predlogov smo vprašalnik
             dopolnili. Konstruktno veljavnost sklopa ocenjevalnih lestvic smo preverili s
             faktorsko analizo. Glede na to, da 1. faktor pojasni 78,11 variance, kar je več
             od predpostavljene spodnje meje veljavnosti (20) (Čagran 2004), ocenju-
             jemo, da so sklopi ocenjevalnih lestvic veljavni.

             Zanesljivost
             Zanesljivost instrumenta smo preverili z vrednostjo Cronbachovega α-koefi-
             cienta, ki kaže na visoko zanesljivost instrumenta (α =0,940)(Taber2018).


             Objektivnost
             Objektivnost vprašalnika smo zagotovili z večinsko uporabo zaprtih vpra-
             šanj, ocenjevalnih lestvic ter dodatno s pisnimi enopomenskimi navodili za
             izpolnjevanje.

             Postopek pridobivanja in metode obdelave podatkov
             Vprašalnik je bil diplomantom dostopen od maja do julija 2023. Podatke, pri-
             dobljene z njegovo pomočjo, smo obdelali na podlagi inferenčne in opisne
             statistike. Za dosego zastavljenih ciljev smo uporabili:

                – Spearmanov korelacijski koeficient,
                   2
                – χ -preizkus z razmerjem verjetij (ker nismo izpolnili pogojev, da je manj
                  kot 20 teoretičnih frekvenc manjših od 5 in nobena manjša od 1) in
                – neparametrični Kruskal-Wallisov H-preizkus (ker nismo izpolnili pogo-
                  jev o normalnosti porazdelitve spremenljivk in predpostavke o homo-
                  genosti varianc).

             Rezultati in razprava
             Pri raziskovanju pomembnosti dejavnikov in razlogov pri izbiri mentorja nas
             je uvodoma zanimalo, ali se bodo pokazale razlike v odgovorih glede na po-
             dročještudija,starost in doseženo stopnjo izobrazberespondentov.Uporaba
                                                                      2
             različnih statističnih preizkusov (Kruskal-Wallisov H-preizkus in χ -preizkus
             hipoteze neodvisnosti) je pokazala, da statistično značilnih razlik med re-
             spondenti v mnenju ni. To pomeni, da se razlogi in dejavniki pri izbiri men-
             torja ne razlikujejo glede na različno področje študija (naravoslovne vede, in-
             ženirske in tehnične vede, medicinske in zdravstvene vede, kmetijske vede,


                                                                            89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94