Page 89 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 89
Mentoriranje zaključnih del in komunikacija med mentorjem ter mentorirancem
Veljavnost
Vsebinsko veljavnost vprašalnika smo zagotovili s predhodno pilotno razi-
skavo. Vprašalnik je izpolnilo osem oseb, ki so podale mnenje o vsebini, ja-
snosti vprašanj in strukturi vprašalnika. Na podlagi predlogov smo vprašalnik
dopolnili. Konstruktno veljavnost sklopa ocenjevalnih lestvic smo preverili s
faktorsko analizo. Glede na to, da 1. faktor pojasni 78,11 variance, kar je več
od predpostavljene spodnje meje veljavnosti (20) (Čagran 2004), ocenju-
jemo, da so sklopi ocenjevalnih lestvic veljavni.
Zanesljivost
Zanesljivost instrumenta smo preverili z vrednostjo Cronbachovega α-koefi-
cienta, ki kaže na visoko zanesljivost instrumenta (α =0,940)(Taber2018).
Objektivnost
Objektivnost vprašalnika smo zagotovili z večinsko uporabo zaprtih vpra-
šanj, ocenjevalnih lestvic ter dodatno s pisnimi enopomenskimi navodili za
izpolnjevanje.
Postopek pridobivanja in metode obdelave podatkov
Vprašalnik je bil diplomantom dostopen od maja do julija 2023. Podatke, pri-
dobljene z njegovo pomočjo, smo obdelali na podlagi inferenčne in opisne
statistike. Za dosego zastavljenih ciljev smo uporabili:
– Spearmanov korelacijski koeficient,
2
– χ -preizkus z razmerjem verjetij (ker nismo izpolnili pogojev, da je manj
kot 20 teoretičnih frekvenc manjših od 5 in nobena manjša od 1) in
– neparametrični Kruskal-Wallisov H-preizkus (ker nismo izpolnili pogo-
jev o normalnosti porazdelitve spremenljivk in predpostavke o homo-
genosti varianc).
Rezultati in razprava
Pri raziskovanju pomembnosti dejavnikov in razlogov pri izbiri mentorja nas
je uvodoma zanimalo, ali se bodo pokazale razlike v odgovorih glede na po-
dročještudija,starost in doseženo stopnjo izobrazberespondentov.Uporaba
2
različnih statističnih preizkusov (Kruskal-Wallisov H-preizkus in χ -preizkus
hipoteze neodvisnosti) je pokazala, da statistično značilnih razlik med re-
spondenti v mnenju ni. To pomeni, da se razlogi in dejavniki pri izbiri men-
torja ne razlikujejo glede na različno področje študija (naravoslovne vede, in-
ženirske in tehnične vede, medicinske in zdravstvene vede, kmetijske vede,
89