Page 91 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 91
Mentoriranje zaključnih del in komunikacija med mentorjem ter mentorirancem
Preglednica 3 Povezanost med trditvami o dejavnikih in razlogih pri izbiri mentorja
Trditve in dejavniki
Zanimala me je tema, ki jo je mentor predaval. ,
Mentorsejepokazal kotdober strokovnjak napod- ,** ,
ročju, ki ga preučuje in predava študentom.
Mentorjeve osebnostne značilnosti so me spodbu- ,** ,** ,
dile k izbiri.
Odzivnost mentorja med predavanji in vajami. ,** ,** ,** ,
Pozitivno mnenje o mentorju s strani drugih, npr. , ,** ,** ,** ,
študentov višjih letnikov/prejšnjih generacij.
Opombe *p <0,05; **p <0,01.
0,001). Srednje oz. zmerno korelirata tudi trditvi Odzivnost mentorja med pre-
davanjiinvajami in Mentorjeveosebnostneznačilnostisomespodbudilekizbiri
(r =0,528, p < 0,001). Nizka oz. neznatna povezava pa se je pokazala med trdi-
tvama Odzivnost mentorja med predavanji in vajami in Zanimala me je tema,
ki jo je mentor predaval (r =0,182, p < 0,001) ter Pozitivno mnenje o mentorju
s strani drugih, npr. študentov višjih letnikov/prejšnjih generacij in Zanimala me
je tema, ki jo je mentor predaval (r = 0,122).
Študentjesevdoločenihprimerihsrečajo s težavo, da so določeni učitelji
prezasedeni in ne sprejemajo novih mentorstev (deskriptivni zapisi udele-
žencev izvedene raziskave). Tako se odločijo za drugega mentorja, ki ni bil
njihova prva izbira. V določenih primerih izberejo tudi mentorja, ki jih nikoli
ni poučeval (v našem primeru je bilo takih 15,35, tj. 37 od vseh 204 sodelu-
jočih). Zanimalo nas je, kako se mnenje o izbiri mentorja razlikuje glede na
zgoraj omenjeno.
Normalnost porazdelitve spremenljivk smo preverili s pomočjo koeficienta
Kolmogorov-Smirnov, ki je pokazal, da se spremenljivke ne porazdeljujejo
normalno. Za ugotavljanje prisotnosti razlik v odgovorih smo zato uporabili
neparametrični Kruskal-Wallisov H-preizkus, ki je prikazal več statistično po-
membnih razlik. Sicer je treba poudariti, da je delež teh, ki jim izbrani mentor
ni bil prva izbira, bistveno nižji, kar pa je tudi spodbuden podatek.
Pri vprašanju, ali je bil mentor vaša prva izbira, so bili pod izbrani odgovor
»Drugo« navedeni odgovori, da jim je bil mentor dodeljen, da je bil edina
možna izbira ter da je bilo sodelovanje z mentorjem slabo in je bila potrebna
zamenjava.
Rezultati Kruskal-Wallisovega preizkusa kažejo, da v oceni o dejavnikih in
razlogih pri izbiri mentorja obstajajo statistično pomembne razlike glede na
to, ali je bil mentor njihova prva izbira pri naslednjih trditvah: Mentor se je
91