Page 92 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 92

Nina Krmac in Maja Mezgec


            Preglednica 4 Razlike v oceni med trditvami o dejavnikih in razlogih pri izbiri mentorja glede na
                        prvo izbiro mentorja
             Trditve in dejavniki                     ()      n     ¯ R   H      p
             Zanimala me je tema, ki jo je mentor predaval.  Da   ,  ,  ,
                                                      Ne        ,
                                                      Drugo     ,
             Mentor se je pokazal kot dober strokovnjak na  Da   , ,  ,
             področju, ki ga preučuje in predava študentom.  Ne    ,
                                                      Drugo     ,
             Mentorjeve osebnostne značilnosti so me spodbudile  Da   ,  ,  ,
             k izbiri.                                Ne        ,
                                                      Drugo      ,
             Odzivnost mentorja med predavanji in vajami.  Da   , ,  ,
                                                      Ne        ,
                                                      Drugo     ,
             Pozitivno mnenje o mentorju s strani drugih, npr.  Da   ,  ,  ,
             študentov višjih letnikov/prejšnjih generacij.  Ne   ,
                                                      Drugo      ,
            Opombe  (1) – prva izbira mentorja, n – numerus, ¯ R – povprečni rang, ¯ x – aritmetična sredina, H –
            vrednost Kruskal-Wallisovega preizkusa, p – statistična pomembnost.


                  pokazalkotdoberstrokovnjaknapodročju,kigapreučujeinpredavaštudentom
                  (H =10,862, p = 0,004), Mentorjeve osebnostne značilnosti so me spodbudile k
                  izbiri (H =8,132, p =0,017)ter Odzivnost mentorja med predavanji in vajami (H
                  =10,457, p = 0,005).
                    Pri vseh trditvah, ki so pokazale statistično pomembne razlike, so tisti di-
                  plomanti, ki jim mentor ni bil prva izbira, podajali nižje ocene, kar kaže na to,
                  da tisti študenti, ki jim mentor ni bil prva izbira, menijo, da se mentor ni po-
                  kazal tako dober strokovnjak na področju, ki ga preučuje in predava, da jih
                  osebnostne značilnosti niso spodbudile k odločitvi zanj in da njegova odziv-
                  nost ni bila razlog za izbiro.
                    V okviru raziskave sta nas zanimala tudi pogostost srečanja z mentorjem
                  in način komunikacije, ki sta ga imela študent in mentor. Nasploh so se štu-
                  dentje v procesu pisanja zaključnega dela z mentorjem v povprečju srečali
                  do dvakrat (37,3). 60 oz. 29,9 se jih je z mentorjem srečalo tri- do štirikrat.
                  Le šest oz. 3 se jih je z mentorjem srečalo sedem- do osemkrat (pregledni-
                  ca 5).
                    Poleg pogostosti srečanja nas je zanimal tudi način komunikacije med
                  mentorjem in študentom. Respondenti (diplomanti) so na podlagi petsto-


                  92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97