Page 23 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 23
3
Izkustveno učenje
Izkustveno učenje je stopilo v ospredje izobraževalnih metod prav za-
radi svoje dinamičnosti. Ta pristop spodbuja globlje razumevanje in prak-
tično uporabo znanja ter omogoča razvoj kritičnega razmišljanja, reševa-
nja problemov in samostojnosti. Poleg tega izkustveno učenje spodbuja
motivacijo za učenje in omogoča prenos pridobljenega znanja v različne
življenjske situacije.
Izkustveno učenje je pristop k pridobivanju znanja in veščin, ki temelji na ak-
tivnem sodelovanju posameznika v lastnem učnem procesu ter neposredni
izkušnji z okoljem.Tadinamičen pristoppoudarjapomembnost praktičnih iz-
kušenj, kjer se znanje pridobiva skozi neposredno interakcijo s situacijami in
problemi, ki jih posameznik srečuje v vsakdanjem življenju. Izkustveno uče-
nje spodbuja razvoj samostojnosti, kritičnega razmišljanja in ustvarjalnosti
ter omogoča posamezniku, da aktivno konstruira svoje znanje in ga prilagodi
specifičnim potrebam ter izzivom. Omenjena metoda zaradi svoje komplek-
snosti predstavlja izziv tako učiteljem oz. izobraževalcem odraslih kot samim
učencem (Špilek Štumberger, 2000).
Potek izkustvenega učenja
Kolb (1984) je izkustveno učenje zasnoval na štirih stopnjah:
1. konkretna izkušnja,
2. opazovanje in refleksija te izkušnje,
3. oblikovanje pojmov in abstraktnih posplošitev ter
4. preizkušanje novih spoznanj in posploševanje novih situacij, kar pri-
vede do nove konkretne izkušnje.
Kolbove faze lahko operacionaliziramo na naslednji način (Mcleod, 2024):
• Konkretna izkušnja. Učenec se sreča s konkretno izkušnjo. To je lahko
nova izkušnja ali situacija ali reinterpretacija obstoječe izkušnje v luči
novih konceptov.
• Opazovanje in refleksija. Učenec razmišlja o novi izkušnji v luči svojega
obstoječega znanja. Posebej pomembna so morebitna neskladja med
izkušnjami in razumevanjem.
•V fazi abstraktne konceptualizacije refleksija povzroči novo idejo ali
spremembo obstoječega abstraktnega koncepta (oseba se je naučila
iz svojih izkušenj).
23