Page 24 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 24
Izkustveno učenje
• Ko učenec to, kar se je naučil pri pouku, preizkuša in uporabi v realni
življenjski situaciji, vstopi v fazo aktivnega eksperimentiranja.
Izkustveno učenje mora biti dobro načrtovano, saj dobra priprava na pouk
predstavlja temelj kvalitativnega procesa. Učitelj mora uvajati določene de-
javnosti, jasno opredeliti cilje in podati podrobna navodila o tem, kaj naj
učenci naredijo in koliko časa imajo za to. Izkušenjsko učenje poteka v štirih
fazah (Marentič Požarnik, 2012):
1. Faza aktivnosti. V tej fazi so pomembni razporeditev v prostoru, razde-
litev gradiv, ustvarjanje situacije, v katerih bodo učenci sami doživljali
in bogatili domišljijo. Vodja je ves čas pozoren na proces, vendar pa se
v proces vplete le, če je nujno potrebno.
2. Faza analize. V tej fazi je pomembno, da učenci spoznajo zvezo med
izkušnjo in teorijo. Od vodje se v tej fazi pričakuje aktivno vlogo.
3. Faza povzetka, integracije in transfera. Vodja je najaktivnejši. Namen te
faze je, da učenci povežejo celovito izkušnjo s teoretičnimi ugotovi-
tvami. Ustvariti je treba učne situacije, ki omogočajo primerjavo z učno
temo povezanih izkušenj in stališč učencev z izkušnjo drugih.
4. Faza evalvacije. Ta faza je sprotna ali formativna in končna ali suma-
tivna, zajema občutja udeležencev, njihov napredek, spremembe sta-
lišč. Udeležencem je treba omogočiti, da rezultate svojih učnih proce-
sov predstavijo.
V procesu izkušenjskega učenja učenci razvijajo naslednje značilnosti:
• sposobnost učinkovitejše komunikacije in sodelovanja,
• sposobnost prilagajanja na nove okoliščine,
• večja samostojnost,
• občutljivostdosebein drugih,
• zmožnost celovitega dojemanja, sinteze, integracije in
• zmožnostznajtisevnepredvidljivih,kompleksnihdružbenihsituacijah.
Vaje
1. Udeležence razdelimo v štiri do šest skupin. Vsaka skupina oblikuje en pri-
mer izkustvenega učenja, kjer uporabi faze izkušenjskega učenja po Kolbu.
2. Oblikujte primer izkustvenega učenja, ki bo primeren za predšolske otroke,
ter en primer, primeren za srednješolce.
24