Page 25 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 25

4



                  Projektno delo


                  Projektno delo je pri otrocih izjemno koristno in učinkovito pri spodbuja-
                  nju njihovega razvoja ter učenja. Ta dinamičen pristop otrokom omogoča,
                  da postanejo aktivni udeleženci v svojem učnem procesu, kar krepi nji-
                  hovo motivacijo, samozavest in odgovornost za lastno učenje. Poleg tega
                  projektno delo spodbuja razvoj številnih ključnih veščin, kot so timsko
                  delo, problemsko reševanje, kritično razmišljanje in komunikacija. Zato je
                  pomembno,da seprojektno delo vključujev pedagoškepraksevvrtcih in
                  šolah, saj lahko prispeva k celostnemu razvoju otrok ter jim pomaga po-
                  stati samostojnejši, ustvarjalnejši in pripravljeni na izzive, ki jih prinašata
                  njihovo življenje in šolanje.



             Projektno delo pri otrocih predstavlja dinamično in interaktivno učno me-
             todo, ki spodbuja raziskovanje, ustvarjalnost in samostojno učenje že v zgo-
             dnjih letih. Gre za pristop, ki otrokom omogoča, da se aktivno vključijo v pro-
             ces učenja skozi raziskovanje konkretnih tem, problemov ali vprašanj. S pro-
             jektnim delom otroci pridobivajo praktične izkušnje, razvijajo komunikacij-
             ske spretnosti ter se učijo sodelovanja v skupini. Ta pristop spodbuja radove-
             dnost, samoiniciativnost in kritično mišljenje ter otrokom omogoča, da raz-
             vijajo svoje interese in se učijo na način, ki je povezan z njihovim vsakdanjim
             življenjem.
               Novak (1990) se odloči za termin »projektno učno delo«, saj je za projek-
             tno delo značilno, da presega okvire pouka, ker se niti vsebinsko niti orga-
             nizacijsko, ne časovno in ne prostorsko ne omejuje na pogoje, v katerih je
             organiziran šolski pouk.

             Vrste projektnega dela
             Med projektom učitelj oz. vzgojitelj spodbuja, usmerja in pomaga otrokom
             pri učenju oz. izvajanju aktivnosti, ki so jih otroci prevzeli ob načrtovanju iz-
             vedbe projekta. Otroci se posredno učijo ob vzgojiteljevi oz. učiteljevi po-
             moči, opazujejo nek pojav, zbirajo potrebne podatke, raziskujejo, rešujejo
             probleme, izvajajo neko praktično aktivnost. Preko lastne aktivnosti prihajajo
             do neposrednih spoznanj in znanja (Novak, 1990).
               Kilpatrick (1918) loči štiri tipe projektov:

                1. Projekt konstruktivnega tipa (angl. constructive project)je usmerjen h
                  konstrukciji določenega izdelka, k izdelavi določenega predmeta (npr.


                                                                             25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30