Page 26 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 26

Projektno delo


                       časopis, ptičja krmilnica, akvarij ...) ali k izvedbi določene akcije (npr.
                       priprava razstave, določene prireditve).
                    2. Projekt usvajanja in vrednotenja (angl. aestetic project)je usmerjen k
                       spoznavanju in vrednotenju nekega pojava. Projektno se načrtuje raz-
                       iskavo o temi, ki naj bi bila obravnavana načrtno in po etapah (npr. na-
                       stanek in razvoj žabe).
                    3. Projekt problemskega tipa (angl. problematic project)je usmerjen k re-
                       ševanju nekega problema (raziskovalni projekt: Zakaj ne smemo piti
                       vode iz luže?).
                    4. Projekt tipa učenja (angl. drill project) je sestavljen iz aktivnosti, s kate-
                       rimi otroci po dogovorjenem načrtu usvajajo določene spretnosti, ve-
                       ščine, sposobnosti ali znanja.


                  Ključne značilnosti projektnega dela
                  Med osnovne značilnosti projekta Novak (1990) prišteva naslednje elemente:

                     • tematsko-problemski pristop,
                     • konkretnost tematike z usmerjenostjo v življenjsko okoliščino,
                     • ciljno usmerjena in načrtovana aktivnost, katere nosilci so otroci,
                     • upoštevanje otrokovih interesov, potreb in sposobnosti,
                     • poudarek na izkustvenem učenju,
                     • kooperativnost,
                     • odprtost projekta kot način dela,
                     • težišče projekta na učnem procesu.

                    Pri projektu se po mnenju Novaka (1990) vsake vsebine oz. aktivnosti lo-
                  timo problemsko. Nalogo si zastavimo v obliki problema, ki je običajno te-
                  matsko zaokrožen, zato se ga moramo lotiti v okviru več vzgojnih področij.
                  To pomeni,daprojektanimogočeizvajatileznotraj enegavzgojnega pod-
                  ročja, temveč je treba vsebine povezovati z drugimi. Poglavitno je, da vsako
                  vzgojno področje v čim večji meri in na čim boljši način pripomore k uspe-
                  šnemu reševanju zastavljenega problema ter naloge. Vzgojna področja pa
                  ne smejo biti v hierarhičnem odnosu, ampak v enakovrednem položaju.
                    Glavna značilnost izvajanja projekta je v izbiri tem, ki so vzete iz vsakda-
                  njega življenja. »Gre za reševanje ›resničnih‹ problemov. S tem dobijo tako
                  izbrane teme za otroke določen pomen in smisel« (Novak, 1990, str. 28). Otro-
                  kom omogočajo neposredno pridobivanje izkušenj, znanj in spoznanj. Prav
                  zato so pogosto dobrodošla oblika dela in dejavnosti, ki seže tudi v dejavno-
                  sti vsakdanjega življenja. Projekt otrokom omogoča povezovanje teorije in


                  26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31