Page 26 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 26
Projektno delo
časopis, ptičja krmilnica, akvarij ...) ali k izvedbi določene akcije (npr.
priprava razstave, določene prireditve).
2. Projekt usvajanja in vrednotenja (angl. aestetic project)je usmerjen k
spoznavanju in vrednotenju nekega pojava. Projektno se načrtuje raz-
iskavo o temi, ki naj bi bila obravnavana načrtno in po etapah (npr. na-
stanek in razvoj žabe).
3. Projekt problemskega tipa (angl. problematic project)je usmerjen k re-
ševanju nekega problema (raziskovalni projekt: Zakaj ne smemo piti
vode iz luže?).
4. Projekt tipa učenja (angl. drill project) je sestavljen iz aktivnosti, s kate-
rimi otroci po dogovorjenem načrtu usvajajo določene spretnosti, ve-
ščine, sposobnosti ali znanja.
Ključne značilnosti projektnega dela
Med osnovne značilnosti projekta Novak (1990) prišteva naslednje elemente:
• tematsko-problemski pristop,
• konkretnost tematike z usmerjenostjo v življenjsko okoliščino,
• ciljno usmerjena in načrtovana aktivnost, katere nosilci so otroci,
• upoštevanje otrokovih interesov, potreb in sposobnosti,
• poudarek na izkustvenem učenju,
• kooperativnost,
• odprtost projekta kot način dela,
• težišče projekta na učnem procesu.
Pri projektu se po mnenju Novaka (1990) vsake vsebine oz. aktivnosti lo-
timo problemsko. Nalogo si zastavimo v obliki problema, ki je običajno te-
matsko zaokrožen, zato se ga moramo lotiti v okviru več vzgojnih področij.
To pomeni,daprojektanimogočeizvajatileznotraj enegavzgojnega pod-
ročja, temveč je treba vsebine povezovati z drugimi. Poglavitno je, da vsako
vzgojno področje v čim večji meri in na čim boljši način pripomore k uspe-
šnemu reševanju zastavljenega problema ter naloge. Vzgojna področja pa
ne smejo biti v hierarhičnem odnosu, ampak v enakovrednem položaju.
Glavna značilnost izvajanja projekta je v izbiri tem, ki so vzete iz vsakda-
njega življenja. »Gre za reševanje ›resničnih‹ problemov. S tem dobijo tako
izbrane teme za otroke določen pomen in smisel« (Novak, 1990, str. 28). Otro-
kom omogočajo neposredno pridobivanje izkušenj, znanj in spoznanj. Prav
zato so pogosto dobrodošla oblika dela in dejavnosti, ki seže tudi v dejavno-
sti vsakdanjega življenja. Projekt otrokom omogoča povezovanje teorije in
26