Page 27 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 27

Ključne značilnosti projektnega dela


             prakse oz. povezovanje znanja, ki ga dobijo pri vodenih dejavnostih, z zna-
             njem, ki ga dobijo z lastnimi izkušnjami v teh dejavnostih. S povezovanjem
             teorije in prakse ter ob pomoči učitelja oz. vzgojitelja je otrokom dana mož-
             nost, da prihajajo do novih spoznanj. V tem je izobraževalni in vzgojni pomen
             izvajanja projekta.
               Projekt je usmerjen k določenemu cilju. Po prepričanju Novaka (1990) je
             postavitev cilja potrebna za samo izvajanje projekta. Dejavnosti v projektu
             so vedno podrejene določenim ciljem. Na podlagi cilja določimo čas traja-
             nja projekta, število udeleženih v projektu, prostor, kjer se bo projekt izvajal,
             uporabo pripomočkov in aktivnosti, ki so pomembne pri sami izvedbi pro-
             jekta. Če celotno izvajanje projekta ni skrbno načrtovano, se lahko zgodi, da
             zastavljenih ciljev ne bomo dosegli. Zelo pomemben dejavnik pri projektu je
             aktivna udeležba otrok. Vzgojitelji oz. učitelji so odgovorni za nemoten po-
             tek projekta in da se bodo vzgojni ter učni cilji uresničevali. Za potek projekta
             pa so odgovorni tudi otroci, zato je pomembno, da enakovredno sodelujejo
             v vseh etapah projekta. Otroci bodo s svojo aktivnostjo prihajali do znanja in
             različnih spoznanj.
               Za projekt je značilno, da povezuje umsko in telesno delo, mišljenje in
             aktivnost, vrtec oz. šolo in življenje, teorijo in prakso. Za otroke je zelo po-
             membno,daskušajo postavljeni ciljdoseči z uporabo čimvečjegaštevilasvo-
             jih čutil, oči, ušes, rok, nosu, jezika itd., saj s tem lahko povečajo učinkovitost
             učenja.
               Ugotovljeno je bilo, da obremenitev vizualnega, slušnega, tipnega čutila
             bistveno poveča učinek pomnjenja. A sama motorična aktivnost v učnem
             procesu ni dovolj, če ni povezana z mišljenjem in doživetjem (Novak, 1990).
             »Ugotovili so tudi, da otroci v zgodnjem otroštvu pokažejo pomemben na-
             predek pri ohranjanju pozornosti ter hitrosti in učinkovitosti predelovanja in-
             formacij. Prav tako začno razvijati dolgoročni spomin« (Papalia idr., 2003, str.
             244).
               Pomen izkustvenega učenja v projektu je v povezovanju konkretnih do-
             živetij z abstraktnim razmišljanjem ter v integraciji kognitivnih, čustvenih in
             socialnih vidikov učenja. Projekt jasno odraža Kolbov cikel učenja, ki ga po-
             udarja Novak (1990) in v katerem se izmenjujejo ter prepletajo štiri različne
             aktivnosti.
               Pri izvajanju izbranega projekta moramo po mnenju Valerije Pukl (1994)
             upoštevati tudi štiri glavna načela:

                1. Načelo individualizacije in diferenciacije. Pri uresničevanju projekta in
                  postavljanjunjegovih ciljevsodelujejo vsi udeleženci enakopravno,de-


                                                                             27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32