Page 28 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 28
Projektno delo
lež posameznika je odvisen od njegovih interesov, sposobnosti in dru-
gih lastnosti.
2. Demokratizacija učnega procesa. Odnosi in aktivnost med udeleženci
temeljijo na medsebojnem spoštovanju ter sodelovanju, dejavnosti
potekajo v ozračju demokratične komunikacije in interakcije.
3. Načelo združevanja učnih vsebin. Vsebinaprojektajeproblemsko inte-
matsko zaokrožena. Če je problematika vsebinsko večplastna, moramo
probleme reševati z različnih vidikov.
4. Aktivnost kot poglavitno načelo učenja in celostnega razvoja učenčeve
osebnosti. Z vsestransko vključitvijo otrok v proces vzgoje in izobraže-
vanja vzgojitelj skrbi za njihov celostni razvoj, in sicer z enakovrednim
spodbujanjem telesne, čutne, miselne, čustvene in socialne aktivnosti.
Ker pri otrocih spodbuja dejavno učenje, spodbuja tudi proces učenja, ki
je povezan z njihovim doživljanjem in mišljenjem. S tem se miselni procesi, ki
potekajo v okviru otrokove dejavnosti, spreminjajo v njegovo ponotranjeno
miselno aktivnost (Pukl, 1994).
Z neposrednim raziskovanjem, poizvedovanjem, organiziranjem določe-
nih aktivnosti učenci odkrivajo in razvijajo svoje interese ter sposobnosti, se
učijo samostojnosti in prevzemajo odgovornost za svoja dejanja, ocenjuje
Novak (1990). Pomembno je, da vzgojitelj oz. učitelj upošteva otroka kot su-
bjekt v procesu njegovega razvoja in samorazvoja. To doseže tako, da pri-
sluhne otrokovemu razmišljanju in interesom.
Vaje
1. Razdelite se v skupine po tri ali pet udeležencev. V skupini pripravite pro-
jekt konstruktivnega tipa, projekt usvajanja in vrednotenja, projekt pro-
blemskega tipa in projekt tipa učenja.
2. Oblikujete primer projektnega dela, ki bo primeren za predšolske otroke,
in projekt, ki bo primeren za poučevanje 7. razreda.
28