Page 98 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 98

Obrnjena učilnica – obrnjeno učenje in poučevanje


                     • Fleksibilnost okolja se nanaša predvsem na to, da lahko učitelj učni pro-
                       stor fizično preuredi tako, da omogoča skupinsko delo, individualno
                       delo, raziskovanje, izvedbo in ocenjevanje. Učenci se lahko sami odlo-
                       čijo, kaj, kje in kdaj se bodo učili, učitelj oz. predavatelj jim le prilagodi
                       prostor in omogoči lasten učni tempo.
                     • Učna kultura pri modelu obrnjene učilnice se osredotoča na to, da je
                       učenecvsrediščuučnegaprocesaterdazlastnokognitivnoaktivnostjo
                       raziskuje učno tematiko.
                     • Načrtovana vsebina oz. načrtovan učni proces se nanaša na učitelja, da
                       premišljeno izbira učne oblike in metode z namenom, da bi učenci pri-
                       dobivali različna znanja. Čas, ki jim je na voljo, izkoristijo racionalno, uči-
                       telj pa uporablja najrazličnejše učne strategije.
                     • Strokovenpredavatelj opazuje delo učencev, jim daje povratne informa-
                       cije ter preverja njihovo znanje. Sodeluje s kolegi, svoje delo reflektira
                       in ga tudi vrednoti.

                  Prednosti in slabosti obrnjene učilnice
                  Kljub temu da ima obrnjena učilnica nekatere omejitve, mnogi učitelji trdijo,
                  da je lahko dragocena učna strategija na kateri koli ravni izobraževalnega
                  procesa.Obrnjenaučilnicajenajboljšeorodjezapoučevanjeproceduralnega
                  znanja – znanja o tem, kako nekaj narediti. Primer uporabe proceduralnega
                  znanja pri strategiji obrnjene učilnice je npr., da si učenci ogledajo videopo-
                  snetek o tem,kako sereši kvadratnaenačba,istočasno pajimpredavateljopi-
                  suje in hkrati prikazuje, kako rešiti ta primer kvadratne enačbe. Če želimo po-
                  učevati druge oblike znanja (kognitivno, faktorialno, konceptualno), je treba
                  v samo strategijo obrnjene učilnice vložiti veliko več časa in načrtovanja, če
                  naj bo bistvo obrnjene učilnice učinkovito uporabljeno (Milman, 2014).
                    Prednosti obrnjene učilnice:

                     • učenci imajo več nadzora nad lastnim učenjem, saj s kratkimi preda-
                       vanji, ki si jih ogledajo doma, dobijo svobodo pri učenju in se učijo v
                       tempu ter času, ki jim ustrezata (Acedo, 2019);
                     • predavanja lahko ustavijo, zavrtijo nazaj in si zapišejo morebitna vpra-
                       šanja ter se o njih pogovorijo z učiteljem in vrstniki v učilnici (Acedo,
                       2019);
                     • obrnjena učilnica učencem, ki potrebujejo več časa za razumevanje ne-
                       katerih konceptov, omogoča, da si vzamejo čas za pregledovanje gra-
                       diva in ga ne preskočijo (Acedo, 2019);
                     • obrnjena učilnica spodbuja učenje in sodelovanje učencev, saj omo-


                  98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103