Page 100 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 100

Obrnjena učilnica – obrnjeno učenje in poučevanje


                     • pouk, usmerjen v učence, saj je za kakovostno predavanje ključnega
                       pomena, da učitelj prestopi iz vloge posredovalca znanja v vlogo spod-
                       bujevalca učenja;
                     • optimiziran učni prostor, ki bo omogočal tako individualno kot skupin-
                       sko delo;
                     • zadosten čas za izvedbo;
                     • podpora šolskega informatika, ki bo učitelju v podporo pri začetni pri-
                       pravi ali posredovanju e-gradiv;
                     • poglobljena refleksija, saj razmišljujoči učitelj ves čas išče načine za iz-
                       boljšanje svojega dela.

                    Preizkušena priporočila najboljših praks obrnjene učilnice so naslednja
                  (Provini, 2014):

                     • pred uporabo obrnjene učilnice je treba razmisliti, ali je predmet po-
                       učevanja primeren za uporabo tega koncepta – ta koncept se najpo-
                       gosteje uporablja pri matematičnih, znanstvenih in tehnoloških pred-
                       metih;
                     • koncept obrnjenega učenja in poučevanja lahko uporabimo tudi za
                       specifične teme znotraj posameznih učnih predmetov;
                     • za načrtovanje izvedbe obrnjene učilnice in odkrivanje ustreznih sple-
                       tnih učnih orodij si je treba vzeti čas;
                     • izbrana spletna učna orodja naj omogočajo možnost distribucije gra-
                       diva, spremljanja napredka učencev ter postavljanja vprašanj;
                     • videovsebine predavanj naj bodo kratke (10–13 minut);
                     • učence in družine pripravimo na prehod k uporabi koncepta obrnjene
                       učilnice, pri tem z namenom izboljšanja izvedbe upoštevamo njihovo
                       povratno informacijo;
                     • sprva koncept obrnjene učilnice preizkusimo le pri nekaterih učnih
                       urah in kasneje pridobljene izkušnje uporabimo pri izvajanju celotnega
                       učnega predmeta;
                     • sodelovanje z drugimi učitelji pripomore k boljši izvedbi, saj nam kolegi
                       lahko pomagajo pri snemanju predavanj, svetovanju in dajanju idej.

                       Vaja
                       V skupini podajte svoja stališča o prednostih in slabostih obrnjene učilnice.








                  100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105