Page 100 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 100
Obrnjena učilnica – obrnjeno učenje in poučevanje
• pouk, usmerjen v učence, saj je za kakovostno predavanje ključnega
pomena, da učitelj prestopi iz vloge posredovalca znanja v vlogo spod-
bujevalca učenja;
• optimiziran učni prostor, ki bo omogočal tako individualno kot skupin-
sko delo;
• zadosten čas za izvedbo;
• podpora šolskega informatika, ki bo učitelju v podporo pri začetni pri-
pravi ali posredovanju e-gradiv;
• poglobljena refleksija, saj razmišljujoči učitelj ves čas išče načine za iz-
boljšanje svojega dela.
Preizkušena priporočila najboljših praks obrnjene učilnice so naslednja
(Provini, 2014):
• pred uporabo obrnjene učilnice je treba razmisliti, ali je predmet po-
učevanja primeren za uporabo tega koncepta – ta koncept se najpo-
gosteje uporablja pri matematičnih, znanstvenih in tehnoloških pred-
metih;
• koncept obrnjenega učenja in poučevanja lahko uporabimo tudi za
specifične teme znotraj posameznih učnih predmetov;
• za načrtovanje izvedbe obrnjene učilnice in odkrivanje ustreznih sple-
tnih učnih orodij si je treba vzeti čas;
• izbrana spletna učna orodja naj omogočajo možnost distribucije gra-
diva, spremljanja napredka učencev ter postavljanja vprašanj;
• videovsebine predavanj naj bodo kratke (10–13 minut);
• učence in družine pripravimo na prehod k uporabi koncepta obrnjene
učilnice, pri tem z namenom izboljšanja izvedbe upoštevamo njihovo
povratno informacijo;
• sprva koncept obrnjene učilnice preizkusimo le pri nekaterih učnih
urah in kasneje pridobljene izkušnje uporabimo pri izvajanju celotnega
učnega predmeta;
• sodelovanje z drugimi učitelji pripomore k boljši izvedbi, saj nam kolegi
lahko pomagajo pri snemanju predavanj, svetovanju in dajanju idej.
Vaja
V skupini podajte svoja stališča o prednostih in slabostih obrnjene učilnice.
100