Page 99 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 99
Priporočila drugih o uporabi obrnjene učilnice
goča, da se čas pouka izkoristi za usvajanje veščin preko skupnih pro-
jektov in razprav; s tem ko učencem omogočamo, da sodelujejo v in-
terakcijah, gradimo njihovo zaupanje v lastne sposobnosti ter krepimo
njihovo samozavest Acedo, 2019);
• objavljeni videoposnetki predavanj in drugih vsebin učencem omogo-
čajo večjo dostopnost gradiv, saj v primeru, da so učenci izostali od
predavanj zaradi bolezni, ukvarjanja s športom ali nekaterih drugih ra-
zlogov,objavljenavideopredavanjaomogočajo,danadoknadijozamu-
jeno vsebino, ko jim ustreza (Acedo, 2019);
• učitelji porabijo manj časa za ocenjevanje, saj učenci v razredu delajo ti-
sto, kar je pri tradicionalnem modelu domača naloga, v tem primeru pa
dobijo takojšnje povratne informacije o znanju učencev (Provini, 2014).
Slabosti obrnjene učilnice (Acedo, 2019):
• vključuje ogled videovsebin od doma, kar pomeni, da se predpostavlja,
da imajo vsi učenci dostop do interneta, računalnika ali druge tehnolo-
gije, potrebne za usvajanje vsebine od doma;
• zahteva vnaprejšnjo organizacijo in planiranje usvajanja vsebin ter tudi
več časa za njihovo usvajanje;
• predpostavlja, da bodo učenci predvidene vsebine predelali doma,
vendar ni nujno, da si bodo vsi ogledali videoposnetke ali dokončali
branje izven razreda, kar pa lahko vpliva na njihovo nepripravljenost
na sodelovanje tekom pouka;
• učiteljem prinese dodatno obremenitev, saj je treba vključiti več ele-
mentov, če želimo, da se bodo predavanja odvijala tako, kot bi bilo
treba;
• učitelj ima veliko večjo odgovornost, saj mora predavanja posneti in
naložiti posneto vsebino, kar zahteva več časa in spretnosti, prav tako
pa mora izbrati ustrezne aktivnosti za čas pouka, saj morajo te učence
motivirati za sodelovanje.
Priporočila drugih o uporabi obrnjene učilnice
Da bi bilo obrnjeno učenje in poučevanje uspešnejše, Bergmann in Sams
(2014, v Plešec Gasparič, 2019) navajata naslednje ključne komponente:
• sodelovanje, pri katerem se učitelj povezuje s sodelavci zaradi prizade-
vanja za izboljšanje predavanj, saj sam težko doseže takšen preobrat
pri predavanjih;
99