Page 106 - Učilnica za življenje
P. 106
Lara Kodrič in Silva Bratož
venove lestvice vključenosti in počutja učencev (Laevers, 1994). Z njo smo
ugotavljali odziv učencev na samostojno raziskovanje pri pouku angleščine,
prednosti in slabosti raziskovalnega pristopa ter vpliv takega načina pouče-
vanja na njihove govorne zmožnosti. Lestvica je petstopenjska, od zelo nizke
do zelo visoke vključenosti. Pri tem je vsaka stopnja posebej opisno opre-
deljena. Za visoko stopnjo vključenosti je npr. opis naslednji (Laevers, 1994):
»Pri učencih lahko vidimo jasne znake vključenosti, vendar ti niso vedno pri-
sotni v polni meri: vključeni so v aktivnosti brez drugih motenj, večino časa
so zares skoncentrirani, vendar je včasih ta pozornost površinska, počutijo se
izzvani in motivirani, njihove zmožnosti so bolj izkoriščene kot pri tretjem ni-
voju, vendar še vedno ne v polni meri, do neke mere uporabljajo domišljijo.«
Postopek zbiranja podatkov
Raziskovanje in zbiranje podatkov je potekalo v časovnem obdobju enega
meseca, in sicer v okviru devetih šolskih ur, za katere smo oblikovali učne
priprave po pristopu CLIL. Obravnavane vsebine in cilji se povezujejo s pred-
metnim področjem spoznavanja okolja in likovne umetnosti. Po priporočilih
avtorjev, ki se ukvarjajo s področjem CLIL-a (Coyle idr., 2010), je načrtovanje
potekalo tako, da smo vsebino najprej povezali s kognicijo ter tako izbrali
ustrezne miselne zmožnosti, ki smo jih želeli razvijati. Nato smo opredelili
rabo jezika in nazadnje še vključili kulturne vidike. V skladu s smernicami za
načrtovanje ure po CLIL-u smo oblikovali tudi miselni vzorec (slika 1).
Učenci so v okviru projektnega dela izdelali maketo živalskega vrta in obli-
kovali knjižico, v kateri so opisali izbrano žival. V skladu z načeli raziskoval-
nega učenja (Ivanuš Grmek idr., 2009) se je učitelj najprej z učenci pogovoril o
njihovem predhodnem znanju o obravnavani tematiki, sledili so oblikovanje
predvidevanj (t. i. mini hipotez) in načrta poteka projektnega dela, izvedba
raziskave in oblikovanje ugotovitev ter predstavitev rezultatov raziskovanja
sošolcem.
Med izvedenimi urami sta raziskovalka in učitelj angleščine izpolnjevala
ocenjevalno lestvico. Za govorni izdelek učencev smo oblikovali kriterije in
ganapodlagitehanalizirali.Obkoncuraziskavesoučenciizpolnilivprašalnik,
s katerim smo ugotavljali njihov odziv na izvedene dejavnosti ter prednosti
in slabosti uporabljenega pristopa. Dejavnosti so potekale po načelih aktiv-
nega učenja s poudarkom na vključevanju učencev v celotnem procesu uče-
nja. Učenci so sami iskali podatke s pomočjo živalske enciklopedije in spleta,
imeli so veliko priložnosti izraziti svoja stališča in se odločati o različnih vpra-
šanjih (npr.z glasovanjemo imenuživalskegavrta).Vokviruprojektnegadela
smo aktivno spodbujali sodelovalno učenje, saj so učenci večino dejavnosti
106