Page 106 - Učilnica za življenje
P. 106

Lara Kodrič in Silva Bratož


                  venove lestvice vključenosti in počutja učencev (Laevers, 1994). Z njo smo
                  ugotavljali odziv učencev na samostojno raziskovanje pri pouku angleščine,
                  prednosti in slabosti raziskovalnega pristopa ter vpliv takega načina pouče-
                  vanja na njihove govorne zmožnosti. Lestvica je petstopenjska, od zelo nizke
                  do zelo visoke vključenosti. Pri tem je vsaka stopnja posebej opisno opre-
                  deljena. Za visoko stopnjo vključenosti je npr. opis naslednji (Laevers, 1994):
                  »Pri učencih lahko vidimo jasne znake vključenosti, vendar ti niso vedno pri-
                  sotni v polni meri: vključeni so v aktivnosti brez drugih motenj, večino časa
                  so zares skoncentrirani, vendar je včasih ta pozornost površinska, počutijo se
                  izzvani in motivirani, njihove zmožnosti so bolj izkoriščene kot pri tretjem ni-
                  voju, vendar še vedno ne v polni meri, do neke mere uporabljajo domišljijo.«


                  Postopek zbiranja podatkov
                  Raziskovanje in zbiranje podatkov je potekalo v časovnem obdobju enega
                  meseca, in sicer v okviru devetih šolskih ur, za katere smo oblikovali učne
                  priprave po pristopu CLIL. Obravnavane vsebine in cilji se povezujejo s pred-
                  metnim področjem spoznavanja okolja in likovne umetnosti. Po priporočilih
                  avtorjev, ki se ukvarjajo s področjem CLIL-a (Coyle idr., 2010), je načrtovanje
                  potekalo tako, da smo vsebino najprej povezali s kognicijo ter tako izbrali
                  ustrezne miselne zmožnosti, ki smo jih želeli razvijati. Nato smo opredelili
                  rabo jezika in nazadnje še vključili kulturne vidike. V skladu s smernicami za
                  načrtovanje ure po CLIL-u smo oblikovali tudi miselni vzorec (slika 1).
                    Učenci so v okviru projektnega dela izdelali maketo živalskega vrta in obli-
                  kovali knjižico, v kateri so opisali izbrano žival. V skladu z načeli raziskoval-
                  nega učenja (Ivanuš Grmek idr., 2009) se je učitelj najprej z učenci pogovoril o
                  njihovem predhodnem znanju o obravnavani tematiki, sledili so oblikovanje
                  predvidevanj (t. i. mini hipotez) in načrta poteka projektnega dela, izvedba
                  raziskave in oblikovanje ugotovitev ter predstavitev rezultatov raziskovanja
                  sošolcem.
                    Med izvedenimi urami sta raziskovalka in učitelj angleščine izpolnjevala
                  ocenjevalno lestvico. Za govorni izdelek učencev smo oblikovali kriterije in
                  ganapodlagitehanalizirali.Obkoncuraziskavesoučenciizpolnilivprašalnik,
                  s katerim smo ugotavljali njihov odziv na izvedene dejavnosti ter prednosti
                  in slabosti uporabljenega pristopa. Dejavnosti so potekale po načelih aktiv-
                  nega učenja s poudarkom na vključevanju učencev v celotnem procesu uče-
                  nja. Učenci so sami iskali podatke s pomočjo živalske enciklopedije in spleta,
                  imeli so veliko priložnosti izraziti svoja stališča in se odločati o različnih vpra-
                  šanjih (npr.z glasovanjemo imenuživalskegavrta).Vokviruprojektnegadela
                  smo aktivno spodbujali sodelovalno učenje, saj so učenci večino dejavnosti


                  106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111