Page 105 - Učilnica za življenje
P. 105
Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu
obravnavamo s pomočjo medpredmetnega povezovanja dveh ali več pred-
metov.Najboljeje,dajetatemadelvsakodnevnegaživljenja,sajbodo učenci
v takih dejavnostih prej videli njihov smisel. Projektno delo mora biti načr-
tovano tako, da dopušča prilagajanje v smeri dopolnjevanja in spreminjanja
teme, časovnega okvira ipd. Ker tak način dela temelji na spodbujanju, je na-
loga učitelja ta, da na začetku skupaj z učenci zastavi cilje in naloge projekta
ter med njim učence spodbuja, jih usmerja in jim po potrebi nudi pomoč.
Pomembno je predvsem to, da se učenci samostojno učijo, zbirajo podatke
in iščejo rešitve (Novak idr., 2009).
Metodologija
Osnovni cilj prispevka je preučiti možnosti povezovanja pristopa CLIL in raz-
iskovalnega pristopa pri učenju angleščine kot tujega jezika na razredni sto-
pnji. Za ta namen smo izvedli raziskavo z učenci tretjega razreda osnovne
šole, v okviru katere smo učence izpostavili dejavnostim, ki temeljijo na pri-
stopu CLIL in raziskovalnem učenju. Izbrali smo predmetno področje spo-
znavanja okolja, kjer smo sledili cilju razvijanja samostojnega raziskovanja,
pri splošnem cilju »učenci razlikujejo in opišejo živa bitja«. Cilj raziskave je bil
odgovoriti na naslednja raziskovalna vprašanja:
– Kakšen je odziv učencev na samostojno raziskovanje na področju spo-
znavanja okolja pri pouku angleščine?
– Na kakšen način raziskovalno učenje vpliva na govorne zmožnosti
učencev pri pouku angleščine?
– Kakšne so prednosti in slabosti raziskovalnega učenja v povezavi s pri-
stopom CLIL pri pouku angleščine?
Za namen raziskave smo uporabili neslučajnostni namerni vzorec. V raz-
iskavo je bilo vključenih 30 učencev dveh tretjih razredov izbrane osnovne
šole na Goriškem, med katerimi je bilo 19 (63,3) deklic in 11 (36,6) dečkov.
Za potrebe raziskave smo uporabili triangulacijo zbiranja podatkov, in si-
cer opazovanje, analizo končnega izdelka ter vprašalnik. Anketni vprašalnik
je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo pridobili demografske po-
datke učenca, v drugem pa je tristopenjska lestvica stališč, sestavljena iz treh
sklopov, kjer smo ugotavljali učenčevo motivacijo za raziskovalno učenje
preko pristopa CLIL, njegovo razumevanje izbrane tematike v tujem jeziku in
ustreznost izvedenih dejavnosti. Pridobili smo odgovore o počutju učencev
ob govornem izražanju v tujem jeziku ter o prednostih in slabostih izvede-
nih ur.
Za metodo opazovanja smo razvili opazovalno lestvico po modelu Leu-
105