Page 103 - Učilnica za življenje
P. 103

Povezovanje angleščine in spoznavanja okolja v tretjem razredu


               Pomembno je tudi poudariti, da je pristop CLIL vključen v tujejezikovni
             pouk na različnih stopnjah, saj so lahko cilji tujega jezika bolj vsebinsko ali
             bolj jezikovno usmerjeni (Ellison, 2018). Raziskovalci (Ball idr., 2015; Lipavic
             Oštir in Lipovec, 2018) razlikujejo tudi med »trdim« in »mehkim« CLIL-om. Pri
             trdem je poudarek predvsem na razvijanju znanja in spretnosti, povezanih
             z določeno predmetno vsebino (npr. naravoslovje ali matematika), medtem
             ko je pri mehkem vsebina podrejena jezikovnim ciljem. Do Coyle (2005) po-
             udarja, da je vsebina tista, ki določa, kaj se bo učilo, in ne jezik. Z drugimi
             besedami, pri CLIL-u ne gre za učenje različnih vidikov jezika, temveč za upo-
             rabo novega jezika za pogovor o določeni vsebini. Pri tem je pomembno, da
             mora biti jezik, ki ga uporabljamo, razumljiv in dostopen, da lahko poteka
             učenje.
               Pomemben vidik CLIL-a v osnovnošolskem izobraževanju je, da spodbuja
             celostno in interdisciplinarno učenje (Ellison, 2018), kar je v skladu z načeli in-
             tegriranega učnega načrta. Ta vidik se uresničuje z modelom štirih elemen-
             tov, in sicer vsebine, kognicije, komunikacije in kulture. Do Coyle idr. (2010)
             poudarjajo,dauspešnaučnauraCLIL-azdružujevidikevseh štirih elementov.
             Glavni cilj je povezati učenje vsebine (vsebina in kognicija) ter učenje jezika
             (komunikacija in kultura). Tako model odraža medsebojno povezanost med
             vsebino (napredovanje v znanju, spretnostih), komunikacijo (interakcija, je-
             zik učenja), kognicijo (mišljenje in razumevanje) in kulturo (zavedanje sebe
             in drugih).
               Avtorji izpostavljajo številne prednosti rabe pristopa CLIL pri poučevanju
             tujega jezika v osnovni šoli. Ta pristop učencu omogoča predvsem dostop do
             strokovnega izrazja, ki je značilno za posamezen predmet, ponuja priložno-
             sti za preučevanje vsebin z različnih vidikov, obenem pa učencem omogoča
             napredno razumevanje predmetno specifičnih vsebin (Coyle idr., 2010; Kli-
             mova, 2012). Poleg tega spodbuja celostno učenje, razvija kognitivne zmož-
             nosti učencev na višjih taksonomskih ravneh ter kritično (Kampen idr., 2016)
             in ustvarjalno mišljenje (Mehisto, 2012). CLIL spodbuja tudi medkulturno ra-
             zumevanje in jezikovno zavedanje (Griva in Chostelidou, 2017), zagotavlja na
             učenca osredotočen pouk (Kashiwagi in Tomecsek, 2015) in povečuje učen-
             čevo samostojnost.
               Med ključnimi značilnostmi pristopa CLIL Mehisto idr. (2008) navajajo
             tudi spodbujanje aktivnega, kritičnega in ustvarjalnega učenja, medtem ko
             Ball idr. (2015) poudarjajo, da se CLIL od tradicionalnega pouka tujih jezi-
             kov razlikuje po tem, da posebej podpira miselne spretnosti učencev, kar
             najdemo tudi med osnovnimi značilnostmi raziskovalnega pristopa. Nena-
             zadnje pristop omogoča razvijanje ključnih kompetenc, pomembnih za so-


                                                                            103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108