Page 128 - Učilnica za življenje
P. 128

Marina Volk in Mara Cotič


                  Metodologija
                  Materiali
                  V analizo smo zajeli dva učna kompleta za matematiko v 5. razredu, in sicer:

                     – samostojni delovni zvezki: M. Kopasič (2019), Radovednih pet: matema-
                       tika 5 (samostojni delovni zvezek, 1., 2. in 3. del);
                     – učbenik ter delovni zvezek: M. Cotič idr. (2013), Svet matematičnih ču-
                       des 5.

                  Postopek zbiranja podatkov in obdelava podatkov
                  Analiza izbranih učnih gradiv za matematiko je potekala kvalitativno, z me-
                  todo analize po vnaprej pripravljenih kriterijih, in sicer analizo problemskih
                  nalog, ki zajemajo vsebine za razvijanje kompetenc za trajnostnost s pod-
                  ročja promoviranja narave, ki se lahko izkazujejo kot (I.) znanje: učenec ve, da
                  so naše dobro počutje, zdravje in varnost odvisni od dobrega stanja narave;
                  (II.) spretnosti: učenec zna ovrednotiti lasten vpliv na naravo in verjame, da je
                  varovanje narave temeljna naloga vsakega posameznika; (III.) odnos: učenec
                  skrbi za uravnovešen odnos med naravo in ljudmi (povzeto po Zavod Repu-
                  blike Slovenije za šolstvo, 2023).

                  Rezultati analize učnih gradiv
                  Ob pregledu kompleta samostojnih delovnih zvezkov Radovednihpet (Kopa-
                  sič, 2019) smo ugotovili, da se vsebine, ki so povezane z razvijanjem kompe-
                  tenc za trajnostni razvoj, pojavljajo zelo redko. Našli smo dva primera ome-
                  njenih vsebin, ki sta bila integrirana v matematične probleme, in sicer (I.) lo-
                  čevanje odpadkov, natančneje zbiranje starega papirja ter pomen varčnega
                  ravnanjaspapirjeminohranjanjagozda,ter(II.)problematikaprekomernega
                  ulova školjk ter posledice le-tega (ogroženost živalske vrste). Pojavili sta se
                  še vsebini prekomernega turizma in merjenja temperature, ki ju lahko pove-
                  žemo z vsebinami trajnostnega razvoja, vendar sta bili podani zgolj kot pod-
                  laga za preverjanje računskih spretnosti učencev. Omenjeni primeri v obliki
                  problemskih nalog ali nalog za utrjevanje računanja so bili podani ob koncu
                  obravnave nove učne vsebine kot ponovitev matematične vsebine in nad-
                  gradnja z medpredmetno povezavo. Podobno sta v svoji analizi učbeniških
                  gradiv ugotovila tudi JeongWom Kim in JeongSuk Pang (2022), in sicer da
                  je večina nalog ali dejavnosti na temo razvoja kompetenc za trajnostnost
                  učence usmerila k reševanju problemov z uporabo matematičnih veščin in
                  k razmišljanju o trajnostnem razvoju.
                    PripregleduučnegagradivaSvetmatematičnihčudes5(Cotičidr.,2013)smo


                  128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133