Page 127 - Učilnica za življenje
P. 127

Medpredmetno povezovanje matematike in naravoslovja v petem razredu


             (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2011).
             Podobne predloge medpredmetnih povezav podatudiučninačrt za naravo-
             slovje in tehniko (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije
             za šolstvo, 2011), in sicer pri povezovanju naravoslovja in tehnike ter okoljske
             vzgoje. »Poznavanje naravnih pojavov nas lahko spodbudi k tesnejši pove-
             zavi z naravo, to pa lahko nato spodbudi nadaljnje učenje za trajnostnost«
             (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2023, str. 19). K razumevanju omenje-
             nih tem lahko pripomoremo tudi z matematičnim mišljenjem in s pristopom
             sistematičnega reševanja problemov. Učitelj je tisti, ki skozi poznavanje uč-
             nega načrta določi, v kolikšni meri bosta povezana omenjena predmeta in
             katere kompetence bi pri učencih rad razvijal. V raziskavi JeongWon Kima in
             JeongSuk Pang (2022), katere glavni namen je bil raziskati, kako so bile vse-
             bine, povezane s trajnostnim razvojem, predstavljene v japonskih, korejskih
             insingapurskihosnovnošolskihmatematičnihučbenikih,jebilougotovljeno,
             da so omenjene vsebine uporabljene za uvajanje in uporabo matematičnih
             vsebin ali konceptov. Večina nalog ali dejavnosti na temo razvoja kompetenc
             za trajnostnost je učence vodila k reševanju problemov z uporabo matema-
             tičnih veščin in k razmišljanju o trajnostnem razvoju na podoben način, kot
             smo tudi sami zastavili problemske naloge, kar predstavljamo na koncu pri-
             spevka.
               V nadaljevanju je predstavljena analiza matematičnih učnih gradiv z vidika
             vključevanjakompetenczatrajnostnirazvojvokvirureševanjamatematičnih
             problemov.

             Namen

             Za namene prispevka smo pregledali dva učna kompleta za matematiko za
             učence 5. razreda z vidika vključevanja problemskih nalog za razvijanje kom-
             petenc za trajnostnost, in sicer s področja kompetenc poosebljanja vrednot
             trajnostnosti in znotraj tega razvijanja kompetenc za promoviranje narave,
             saj smo želeli identificirati, v kolikšni meri so vsebine trajnostnega razvoja
             medpredmetno vključene v učenje matematike. Nadalje smo želeli pripraviti
             primere problemskih nalog, ki vključujejo omenjene vsebine.


             Raziskovalni vprašanji
                – Ali se znotraj učnih gradiv za matematiko pojavljajo vsebine za razvoj
                  kompetenc za trajnostnost?
                – Ali se v učnih gradivih za matematiko pojavljajo matematični problemi,
                  ki vključujejo vsebine za razvoj kompetenc za trajnostnost?


                                                                            127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132