Page 13 - Učilnica za življenje
P. 13

O projektu Učilnica za življenje


                  Maja Vrčon
                  Vodja izobraževanja na projektu
                  Učilnica za življenje

                          © 2024 Maja Vrčon
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.13-14


             Projekt Učilnica za življenje je osnovan na krajšem eksperimentu, pilotnem
             usposabljanju za učitelje z imenom Podnebno mentorstvo, financiranem s
             strani EIT Climate-KIC. Tako eksperiment kot tudi sam projekt Učilnica za ži-
             vljenje, ki ga financira Evropska pobuda za podnebje (EUKI), sta plod večle-
             tnega dela z učitelji in zaključnega diplomskega dela specializacije okoljske
             izobraževalke Maje Vrčon. Pri delu s šolami se je srečevala z enakim vzorcem
             razlogov, ki so jih sicer motivirani učitelji navajali kot vzroke, zakaj ne pouču-
             jejo ekološke pismenosti. Prvi je pomanjkanje časa v trenutnih učnih progra-
             mih, drugi pomanjkanje sredstev, tretji pomanjkanje usposabljanja učiteljev,
             četrti pa pomanjkanje podpore kolegov, vodstva, sveta šole in staršev. Poleg
             tegaso vsebinev okoljski vzgoji,ki sepoučujejo žedesetletja,v času,ko seso-
             očamo s kompleksnostjo in živimo z nepredvidljivimi spremembami, zasta-
             rele in pomanjkljive. Od učiteljev se pričakuje, da bodo uporabljali inovativne
             pedagoške metode in nove vsebine, čeprav jih v času svojega izobraževanja
             sami niso bili deležni.
               Poleg resnične potrebe po usposabljanju, ki jo je projekt tudi naslovil, in
             iskanja rešitev za vpeljavo ekosocialnih vsebin v pouk je Svet Evropske unije
             ravno 16. junija 2022 sprejel Priporočilo o učenju za zeleni prehod in trajnostni
             razvoj.Takratnanovastrateškausmeritevpoudarjaključno vlogoizobraževa-
             nja in usposabljanja pri zelenem prehodu. To je bil še en razlog več za zagon
             projekta in dela z učitelji slovenskih šol. Učilnica za življenje naslavlja veliko
             večino obravnavanih točk Priporočila, kot npr. spodbujanje učnih metod in
             pristopov, ki so sodelovalni, izkustveni, praktično usmerjeni in ustrezajo lo-
             kalnim razmeram ter tradicijam in podpirajo interdisciplinarne ter medpred-
             metnedejavnosti.V6.točkiPriporočilaoučenjuzazeleniprehodintrajnostni
             razvoj je posebej omenjena nadaljnja podpora izobraževalcem pri omogo-
             čanju učenja za zeleni prehod in trajnostni razvoj, za kar si je projekt Učilnica
             za življenje še posebej prizadeval. Tako je vodilni partner projekta, Sončni
             grič, v okviru projekta Učilnica za življenje zasnoval in izvedel usposabljanje
             učiteljev, povezano z razumevanjem sistemov, orodji in metodami facilita-


                  Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
                  za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18