Page 13 - Učilnica za življenje
P. 13
O projektu Učilnica za življenje
Maja Vrčon
Vodja izobraževanja na projektu
Učilnica za življenje
© 2024 Maja Vrčon
https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.13-14
Projekt Učilnica za življenje je osnovan na krajšem eksperimentu, pilotnem
usposabljanju za učitelje z imenom Podnebno mentorstvo, financiranem s
strani EIT Climate-KIC. Tako eksperiment kot tudi sam projekt Učilnica za ži-
vljenje, ki ga financira Evropska pobuda za podnebje (EUKI), sta plod večle-
tnega dela z učitelji in zaključnega diplomskega dela specializacije okoljske
izobraževalke Maje Vrčon. Pri delu s šolami se je srečevala z enakim vzorcem
razlogov, ki so jih sicer motivirani učitelji navajali kot vzroke, zakaj ne pouču-
jejo ekološke pismenosti. Prvi je pomanjkanje časa v trenutnih učnih progra-
mih, drugi pomanjkanje sredstev, tretji pomanjkanje usposabljanja učiteljev,
četrti pa pomanjkanje podpore kolegov, vodstva, sveta šole in staršev. Poleg
tegaso vsebinev okoljski vzgoji,ki sepoučujejo žedesetletja,v času,ko seso-
očamo s kompleksnostjo in živimo z nepredvidljivimi spremembami, zasta-
rele in pomanjkljive. Od učiteljev se pričakuje, da bodo uporabljali inovativne
pedagoške metode in nove vsebine, čeprav jih v času svojega izobraževanja
sami niso bili deležni.
Poleg resnične potrebe po usposabljanju, ki jo je projekt tudi naslovil, in
iskanja rešitev za vpeljavo ekosocialnih vsebin v pouk je Svet Evropske unije
ravno 16. junija 2022 sprejel Priporočilo o učenju za zeleni prehod in trajnostni
razvoj.Takratnanovastrateškausmeritevpoudarjaključno vlogoizobraževa-
nja in usposabljanja pri zelenem prehodu. To je bil še en razlog več za zagon
projekta in dela z učitelji slovenskih šol. Učilnica za življenje naslavlja veliko
večino obravnavanih točk Priporočila, kot npr. spodbujanje učnih metod in
pristopov, ki so sodelovalni, izkustveni, praktično usmerjeni in ustrezajo lo-
kalnim razmeram ter tradicijam in podpirajo interdisciplinarne ter medpred-
metnedejavnosti.V6.točkiPriporočilaoučenjuzazeleniprehodintrajnostni
razvoj je posebej omenjena nadaljnja podpora izobraževalcem pri omogo-
čanju učenja za zeleni prehod in trajnostni razvoj, za kar si je projekt Učilnica
za življenje še posebej prizadeval. Tako je vodilni partner projekta, Sončni
grič, v okviru projekta Učilnica za življenje zasnoval in izvedel usposabljanje
učiteljev, povezano z razumevanjem sistemov, orodji in metodami facilita-
Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.