Page 37 - Učilnica za življenje
P. 37

Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih


             odgovorov ali slikovnih predlog, in enega vprašanja odprtega tipa, na kate-
             rega so odgovorili z eno besedo. Vprašanja so se nanašala na vonj, barvo in
             sestavo komposta, na postopek kompostiranja, na poznavanje deževnika in
             odnos do njega ter na občutke ob rokovanju z njim.

             Postopki zbiranja in obdelave podatkov
             S pomočjo vprašalnika smo izvedli preizkus znanja v obeh skupinah otrok, v
             KS in ES. Vsak otrok je dobil vprašalnik, ki ga je rešil individualno. Prvo pre-
             verjanje znanja je potekalo pred izvedbo naravoslovnih dejavnosti v razredu;
             s tem smo preverili predznanje učencev o obravnavani temi in odnos do ro-
             kovanja z deževniki. V KS smo predstavili deževnika, njegovo vlogo in pro-
             ces kompostiranja frontalno, s pomočjo slikovne predstavitve in razlage. V
             ES smo izvedli izkustveni pouk, v katerem smo skupino razdelili na štiri pod-
             skupine, ki so izmenično opazovale in rokovale s kompostom ter z glistinami.
             V tej skupini smo izvajalci dejavnosti razlago podajali sproti, učence vabili
             k rokovanju, opazovanju in vonjanju predstavljenih materialov. Po izvedbi
             vseh dejavnosti smo s pomočjo enakega vprašalnika izvedli drugo preverja-
             nje znanja, s katerim smo preverili, koliko znanja so učenci pridobili po izve-
             denem pouku in kakšen je njihov odnos do deževnikov, komposta ter kom-
             postiranja. Čez dva meseca smo izvedli še tretje preverjanje, ko smo s pre-
             izkusom znanja z enakim vprašalnikom ugotavljali razliko v trajnosti prido-
             bljenegaznanjao kompostiranjuin vlogi deževnikovmedobemaskupinama
             učencev.
               Podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike. Za
             deskriptivno statistiko (izračun odstotkov) smo uporabili Microsoft Office
             Excel, medtem ko smo zahtevnejše statistične analize naredili v računalni-
             škem programu R¹. Podatke smo analizirali s pomočjo naslednjih (nepara-
             metričnih) statističnih testov: Fisherjev test, Cochranov Q-test, Dunnov test
             (post hoc za Cochranov Q), Friedmanov test, Wilcoxonov test (post hoc za
             Friedmanov test) in permutacijski test.
               Pri statističnih analizah, kjer smo primerjali, kako se znanje spreminja v
             času (Cochranov Q- in Friedmanov test), smo učence, ki niso sodelovali pri
             vseh treh preverjanjih znanja, izpustili.

             Rezultati
             S prvim vprašanjem smo učence vprašali, ali poznajo vonj komposta. Izbi-
             rali so med možnostmi, da ima vonj po gnilem, po hrani ali po gozdu oz. po

            ¹ Več o programu na: https://www.R-project.org/.


                                                                             37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42